1 review

Energy Sistem Home Speaker 4 Studio (Beige, Zwart)

Specificaties 2.1 Soundbar speaker met 20W vermogen - Bekijk alle specificaties

Energy Sistem Home Speaker 4 Studio (Beige, Zwart) Review

swiegje 18 januari 2021, laatste update op 15 maart 2021, 94 views Product gekocht

Energy Sistem Home Speaker 4 Studio (Beige, Zwart)

Een prima speaker voor binnenshuis gebruik in bijvoorbeeld keuken/schuur/garage/slaapkamer of tuin. Voor de prijs een goed 2.1 geluid in een compacte doos met veel verbindingsopties.

Pluspunten

• Verbindingsopties (bluetooth/aux/usb/FM)
  • 2.1 opstelling
  • Afstandsbediening
  • 3 jaar garantie
  • Stickers!

Minpunten

• FM radio ontvangst niet zonder ruis
  • Afwerking kon beter

Muziekweergave Score: 4
Basweergave Score: 3
Mid- en hoogweergave Score: 4
De zoektocht:
Ik zocht een speaker voor gebruik in de keuken.
Voorwaarden waren:
Bluetooth (minimaal versie 4)
Radio
En een beetje degelijk stereo geluid.

Je komt al snel bij de draagbare Bluetooth speaker uit. Vaak zijn dit echter mono speaker, of je koopt er 2 en koppelt ze in stereo. Maar dan ben je dus wel meer geld kwijt. De duurdere bluetooth speaker hebben wel stereo. Echter zijn de opties voor een bluetooth speaker in combinatie met een radio weer schaars.

Omdat de speaker bedoeld is voor gebruik binnenshuis heeft een accu voor mij geen meerwaarde. Sterker nog, in dit geval is het een nadeel. Is je apparaat niet opgeladen als je hen wilt gebruiken en na verloop van tijd verlies je capaciteit. Waardoor die uiteindelijk permanent aan het stopcontact komt te hangen. Dus ik wou het liefst een speaker zonder accu.

Vrij snel kwam ik al bij deze speaker uit. Hij had bluetooth (4.1), radio en het was een stereo setje, sterker nog stereo met een subwoofer. Mooi verpakt in een box, dus geen losse speakers met bijkomende draadjes.

Ik kon het merk alleen niet, er waren verder geen reviews en ik moest het via Amazon bestellen. Allemaal dingen die het toch een beetje shady maken. Echter na het merkje googlen, het is een degelijke Spaans merk, en op Amazon reviews gelezen te hebben durfde ik het wel aan.

In de doos:
Het pakje was al na 2 dagen binnen. Netjes ingepakt en als dikke vette bonus krijg je er een sticker velletje bij.
De speaker was wel wat groter dan ik had verwacht, dit had ik echter kunnen weten want de afmetingen stonden er gewoon bij. Maar eenmaal op het keukenkastje valt het ook wel mee.

Er zit een fijne handige afstandsbediening bij waarmee je alle opties kunt bedienen die je ook met de knoppen op de speaker kunt bedienen.

Geluid:
Bij de eerste test (op een hobbelige houten tafel) vond ik de lage en mid-lage tonen wat vlak. Echter op de uiteindelijke locatie, op het platte keukenkastje waar de achterkant bijna tegen de muur staat klinken deze tonen een stuk beter. De hoge tonen zijn prima.
Uiteraard kan het geluid beter, maar voor deze prijs presteren ze prima.

Je kunt ook een app installeren op je telefoon waarmee je met een equalizer het geluid kunt aanpassen. Echter moet je dan wel je muziek via deze app afspelen. En kan je geen Spotify of andere streamingsdienst gebruiken. Verder stelt de app niet zoveel voor dus ik heb hem er weer af gegooid. Geluid is zo ook prima.

Verbindingsopties:
De verbinding met bluetooth is niet altijd even sterk. Als je tussen je telefoon en de speaker in staat wil die wel eens wegvallen. Maar als je je telefoon gewoon op een vrije plek legt is er niks aan de hand.

De FM radio kan zenders zoeken en opslaan. Het ontvangst van de FM radio is wel slecht. Er zit zo'n draadje aan als antenne. Ik kan geen van de populairdere zenders ontvangen zonder daar ruis bij te horen. Dit kan echter ook liggen aan de betonnen jaren 60 blokkendoos waarin ik woon. Alhoewel de wekker radio, met ook een draadje als antenne, dit een stuk beter doet.

De aux aansluiting doet wat aux doen moet. De meegeleverde kabel is niet van zo'n hoge kwaliteit, knettert als je hem goed draait.

De USB aansluiting heb ik niet geprobeerd en ga ik denk ik ook niet gebruiken.

Uiterlijk en afwerking:
De speaker heeft een mooie design en is degelijk gebouwd. Echter kon de afwerking beter. Zo zit er bij mij een donkere vlek in glas wat voor de display zit. Er zit een rubberen bescherm flapje in de USB poort die niet goed in de poort past. En de stekker en afstandsbediening voelen toch wat goedkoop aan.

De vlek in het glas plaatje zorgt ervoor dat een stukje van het scherm minder goed is af te lezen.

Het rubbertje past niet helemaal goed in de USB-poort.

Conclusie:
Een prima extra speaker voor binnenshuisgebruik in bijvoorbeeld keuken/schuur/garage/slaapkamer of tuin. Voor de prijs een goed 2.1 geluid in een compacte doos.

Heb jij ook een Energy Sistem Home Speaker 4 Studio (Beige, Zwart)?