1 review

Acer Veriton Mini VN4660G I3624

Niet beschikbaar
Specificaties Mini-pc / HTPC met Ci3-9100 en 4GB ram - Bekijk alle specificaties

Acer Veriton Mini VN4660G I3624 Review

jobvr 16 januari 2021, laatste update op 18 januari 2021, 1.878 views Product gekocht

Acer Veriton Mini VN4660G I3624

Voor de prijs een super degelijke snelle PC. Eindelijk een fabrikant die heeft nagedacht over de componenten. Budget PC maar toch 256GB SSD. Ook zijn alle componenten makkelijk te vervangen en zijn er veel uitbreidingsmogelijkheden

Pluspunten

• Degelijk
  • Compleet uitgerust incl assesoires
  • win 10 PRO
  • 256GB SSD

Minpunten

• beetje saai ontwerp

Features Score: 4
Omdat dit een uit faserend product is wordt het geen grote uitgebreide review, maar wat technische gebruiks gegevens die niet op een site terug te vinden zijn en een paar foto's. Natuurlijk komen alle een tweaker wil weten ook aan bod. Ik heb hem gekocht voor €300,- wat ik een prima bedrag vond voor een PC met intel i3 9th gen CPU, 4 GB geheugen, 256GB SSD, Win 10 PRO.
Ik ga niet uitgebreid de performance testen. Daarvoor koop je dit systeem niet en de performance van deze CPU kan je overal op het internet terugvinden. Ik kan wel zeggen dat je met deze CPU en GPU prima 4K films met dolby atmos kan kijken.

Verbruik.
stdby 1Watt
Idle 7 Watt
CPU MAX belast (intel stress test) 59 Watt (temp trotteling)
CPU+GPU MAX belast (intel stress test + GPU stress test) 67Watt

Ontwerp:
De PC is geheel van staal. hij is daardoor zwaarder dan je verwacht, maar wel super degelijk. Ook heeft hij voldoende aansluitingen waaronder 2X DP en 1X HDMI

Als je de Acer open maakt zie je een degelijk afgewerkte PC

SSD
De SSD Is een Kingston A1000 256GB. Maar daarnaast zit nog een tweede leeg m.2 slot voor nog een SSD. Daarboven is er plaats voor nog een 2,5inch HDD/SSD. (bracket wordt meegeleverd, maar is niet op deze foto te zien. De 256GBB SSD was echt een pre voor mij. Ik had geen zin om direct een niewe SSD te kopen en veel fabrikanten leveren budget PC's met een 512 HDD of 128Gb SSD. Deze laatste is echt een drama. Het OS past er net op, maar als een SSD vol raakt wordt hij echt heel veel trager. 128GB. moet je daarom nooit doen. Dan kan je beter voor niks of 32GB gaan en er direct een ander in zetten. Wel staat er wat bloadware op, dus ik heb direct nadat windows geregistreerd was een clean install gedaan.

Verbindingen
Wifi en Bleutooth wordt geleverd door een Intel AC9560. Helaas geen Wifi-6 maar omdat het een m.2 kaartje is, kan je deze voor €20,- vervangen.

Geheugen
Toen ik de boel openschroefde moest ik even puzzelen hoe ik bij het geheugen kon komen omdat deze onder de CPU Cooler fan zit. Gelukkig lukte dit ook.

Daar vind je dan 4GB ADATA geheugen en nog een leeg slot om uit te breiden

Accessoires
Bij de PC worden ook nog een hoop accessoires geleverd. om deze recht op te zetten, Aangename verassing was dat er ook een VESA mount bij zat om het geheel achter een TV of monitor te monteren inclusief een houder voor de trafo.

Voor €300,- is dit een prima allround PC die je kan gebruiken als Media center of servertje. maar ook voor huis tuin en keuken gebruik. Hij is lekker klein, degelijk gebouwd en zuinig. Heeft voldoende aansluitingen en is lekker snel door de 256GB SSD. Daarnaast is en niet beknibbelt op onderdelen zoals wifi en het aantal display aansluitingen.

Heb jij ook een Acer Veriton Mini VN4660G I3624?

Leuk om eens een review van dit product te zien! Kudo's!