Specificaties 15,6" (1366x768), 500GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

HP ProBook 4520s (WD858EA) Review

Martinous 3 augustus 2010, 1.698 views

HP ProBook 4520s (WD858EA)

Pluspunten

• Accuduur
  • Temperatuur
  • Robuust
  • Relatief snel

Minpunten

• touchpad zit net te veel naar links

Onlangs de 4520s ontvangen via takeitnow.nl.
De laptop is perfect binnen 1 dag geleverd dus daar was ik al heel blij mee.

De laptop zelf:

Featureset:
De laptop draait op een i3-350m processor van Intel en kan tot nu toe( mail,internet,itunes,lightroom) alle programma's probleem loos draaien. De laptop heb ik aangeschaft voor studie, dus daar zal die goed voor zijn te gebruiken.
Er kunnen bovendien een aantal geheugen kaarten in worden gestoken en nog een netwerkadapter.
Er zit ook een Esata aansluiting op. Die gebruik ik voor mijn externe harde schijf die anders eigen voeding nodig heeft. Al met al redelijk uitgebreid.

Prestaties:
De hardeschijf is een 500gb 7200rpm SATA II en dat merk je direct. De schrijfsnelheid is merkbaar sneller. Voor de rest is het netwerk continu goed en ook mijn muis(logitech v470) kan met bluetooth perfect worden gebruikt.

Beeldkwaliteit:
Hierbij neem ik ook mee dat het een glossy scherm is. Het beeld is scherp en ik heb tot nu geen dode pixels gevonden(hoewel dit natuurlijk per scherm verschilt)
De kleuren zijn erg natuurlijk en ik heb niets aan de instellingen hoeven te wijzigen om het kwalitatief beter te maken.

Bouwkwaliteit en robuustheid
Dit is waar de laptop zijn punten op scoort. De laptop is met metaal afgewerkt en dat is niet alleen zeer robuust, krassen hebben weinig kans en ook blijft de laptop er verassend koel door.
De scharnieren zijn in orde en er zit (nog geen) speling in.
De laptop kan zeker tegen een stootje en dat geeft toch een prettig gevoel.

Ergonomie
Het toetsenbord is zeer fijn. De toetsen zitten op een goede afstand van elkaar en het indrukken voelt goed aan. Er zit ook een numeriek toetsenbord op en dat komt zeer van pas bij Excel sheets.
Aangezien ik een muis heb gebruik ik het touchpad niet. Dit komt ook mede doordat het niet heel prettig werkt. Het zit net iets te veel naar links waardoor je soms net erop komt met je hand. Daardoor verspringt de cursor en dat leid tot irritatie.

Warmte- en Geluidsproductie
De hp 4520s is zeer stil en bovendien koel. Wanneer je iets meer vraagt van de processor gaat het even wat meer toeren maken, maar dit is niet hinderlijk.
De temperatuur blijft laag en ook na een uur op schoot zijn je benen niet verbrand.

Mobiliteit en Accuduur
De laptop is mobiel genoeg om mee te nemen. Het accusnoer is wel vrij lang, maar dat is vooral vrij practisch wanneer het stopcontact ver is. De accuduur is lang. 3/4 uur werken moet zeker lukken!

De prijs/kwaliteit zit zeker goed. De laptop kan ook zeker nog 3 tot 4 jaar mee, dus dan is ong. 750 euro geen hoge prijs.

Heb jij ook een HP ProBook 4520s (WD858EA)?

ik vind je prestatie verantwoording toch wel heel mager. Van elke (recente) laptop mag je wel verwachten dat probleemloos een bluetooth muis moet kunnen worden gebruikt en het netwerk.

voor prestaties draai wat benchmars, games, dit geeft een veel betere indruk.
Dit lijkt me niet echt een gamers-notebook en dus ook wat overbodig. Daarnaast heeft niet iedereen zoveel verstand van computers. Daarom een redelijk nette review imo!