Acer PD100D (SVGA, 2000:1, 2000, DLP) Review

Spindle 16 mei 2006, 437 views

Acer PD100D (SVGA, 2000:1, 2000, DLP)

Pluspunten

• 2000 ansilumen
  • 2000:1 contrastratio
  • DLP
  • zowel 4:3 als 16:9
  • standaard VGA , maar ook SXGA compressed
  • 600
  • DVD-i aansluiting
  • veel kabels inclusief en tas
  • nieuwe lamp kost $ 150
  • erg noobvriendelijk menu

Minpunten

• straks heeft iedereen er een

Contrast / helderheid Score: 4
Na lang wikken en wegen heb ik zelf de pd100d gekocht. Veel gespit door Amerikaanse fora bevestigde mijn gevoel, dat deze beamer nog vrij onbekend is. Sterker nog de Acer, zelfde als Benq, wordt vaak amper genoemd.
Er is een concurrent, die me bijna anders deed handelen. Ook Sharp heeft een aantal interessante argumenten.
Waarom de Acer?
Het product stoot qua prijs veel andere merken uit de markt. Uiteraard is het eigenlijk een presentatiebeamer. Toch zijn de specs dusdanig, dat ook de HT-freak er iets mee kan.
Wat dacht je van 2000 ansilumen (1600 in ecomode), een meer dan voldoende contrastratio, DLP, extra zwartingtechnologie, keuze uit normaal en breedbeeld, SXGA-resolutie, alle extra's ingesloten (ik miste alleen een dvd-i kabel). De lamp gaat 2000 uur mee in normale modus, de helft meer in ecomode.

Heb jij ook een Acer PD100D (SVGA, 2000:1, 2000, DLP)?