LG XBOOM PL5

Specificaties Stereo-speaker met Bluetooth (oplaadbare accu) - Bekijk alle specificaties

LG XBOOM PL5 Review

axekebeNewbie 9 januari 2021, 44 views Hands-on

LG XBOOM PL5

LG XBOOM PL5 - een verassing voor het oog maar nog voor de oren. Laat je verrassen !!!

Pluspunten

• Compact
  • Design
  • Soundboost

Minpunten

• niet waterdicht
  • lichtjes stellen niet zo veel voor
T.o.v. Google Home Mini is dit een zeer geweldige (betere ervaring). Wat normaal is aangezien je met GHM meer gebruikt voor spraak.
T;o.v. JBL GO 2, is het verschil duidelijk merkbaar. Bij het eerste geluid was ik al onder de indruk wat een mooi geluid eruit komt (ik ben gewend aan het reeds goede geluid van de JBL GO 2). Helder en reeds goede bas. Uiteraard is de XBOOM GO een stuk groter en dus ook iets meer plaas voor een degelijkere bas op het standaard niveaugeluid.
Druk je op Soundboost, dan ga een sterker geluid ervaren. Iets rijker en voller, maar tegelijkertijd iets scheller. In een grote ruimte komt dit goed van pas, maar in een kleinere ruimte gaat het iets naar de hoge kant toe. Ik zou zeggen, laat je oren even wennen want dit geluid is echt een boos voor je oren.
schakel je de Soundboost terug uit, dan ervaar je terug meer bas maar wordt de muziek slomer ervaren.
De speaker is net nog op draagbaar niveau en voelt prettig in de hand. Ook kan het tegen een stootje. Opgelet: dit toestel is waterbestendig, dit is niet hetzelfde als waterdicht.
Ook leuk is natuurlijk de lichtjes, in verschillende standen, die te bedienen zijn met 1 simpele knop (op de achterkant, onder de beschermingsflap).
Batterij houdt het goed vol.
standaard gebruik = +/- 15u
intensief gebruik (met soundboost) = +/- 7u
Handig is de ingebouwde microfoon, wel niet te ver vanaf staan want dan wordt het moeilijker verstaanbaar voor de persoon aan de andere kant.
Al bij al, in deze prijsklasse en dit formaat doet deze speaker het meer dan gemiddeld goed.
Ik zou het zeker en vast aanraden en laat je verrassen !

Heb jij ook een LG XBOOM PL5?