1 review

Patriot Memory Viper Steel PVS432G360C8K

€ 154,90
Specificaties 32GB • DDR4 • 3.600MT/s • kit van 2 - Bekijk alle specificaties

Patriot Memory Viper Steel PVS432G360C8K Review

GorbazTheDragon 8 januari 2021, 182 views Product gekocht

Patriot Memory Viper Steel PVS432G360C8K

Werkte niet op XMP. Meer stabiel op 1.25v dan 1.35v.

Pluspunten

• Geen

Minpunten

• Single rank
  • Werkt niet op XMP
  • Geen overclocking

Stabiliteit Score: 1
Draaide niet sneller dan 3400 met 1.25v, op 1.35v van de XMP was zelfs 3400 onstabiel.

ICs zijn vermoedelijk 16Gbit Samsung M-die, deze hebben slechte tolerantie op hoge voltages en slechte eigenschappen voor overclocking.

Not recommended!

Heb jij ook een Patriot Memory Viper Steel PVS432G360C8K?

Ik heb een Ryzen 3 Pro 4350G met vergelijkbaar geheugen (32GB 3600MHz) en ik merk dat ik ook niet verder kom dan 3333MHz. Zou het aan de 4000-apu's kunnen liggen? Of heb je inmiddels een setje gekocht dat wél hoog klokt in combinatie met je cpu?
Voor mij werkte het ook niet in een X470 bord met 3600, dus ik denk niet dat het aan de CPU ligt. Deze 4650G heb ik al een aantal keer gedraaid met andere setjes (o.a dual en single rank b-die, single rank rev E) en die werken allemaal tot ten minste 4000MT/s in het zelfde B550-A pro moederbord.

Die 4000 serie APUs hebben hele goede memory controllers, met een goed bord en setje geheugen draaien ze zonder veel gedoe rond 4500-5000...
Beetje laat maar ik weet dat ryzen 3000 gegarandeerd werkt met 3200mhz als de infinity fabric op verhouding 1:1 werkt,
Mijn ryzen 7 3700x werkte ook nog stabiel op 3400mhz maar niet meer op 3600mhz

Of de pro 4000 serie wel meer aankan zal echt aan je cpu liggen, hoe hoog de infinity clock kan verschilt per cpu
De CPU die ik heb draait makkelijk 4000+ met single rank en 1:1 fabric. Het hangt niet aan de CPU of moederbord.