Specificaties Actie, Shooter-game voor de PC - Bekijk alle specificaties

Metro 2033, PC (Windows) Review

Squash.Cryeth 2 augustus 2010, laatste update op 2 augustus 2010, 277 views

Metro 2033, PC (Windows)

Pluspunten

• Sfeer; geluid en verhaal

Minpunten

• af en toe houterig

Stabiliteit Score: 3
Replaywaarde Score: 2
Besturing Score: 3
Geluid Score: 4
Beeld Score: 3
Gameplay Score: 3
Dit is bij uitstek een game waarbij ik steeds het idee heb gehad dat de gameplay te lijden heeft gehad onder de illusie van ontwikkelaars dat het grafisch fantastisch moet zijn ten koste van alles...

Er wordt een goede sfeer gecreeerd. Het is spannend en bij vlagen gilde ik als een meisje (ik ben 34...). Als je dat voor elkaar krijgt dan heb je als onwikkelaar iets goed gedaan, vind ik.

Over het algemeen is het tamelijk lineair maar is er ook een aantal stukken, onder en boven de grond, dat de indruk wekt dat je veel roaming vrijheid hebt. Het geluid, muziek en soudeffects, zijn goed en de Russische tongval van de Engels-sprekende NPC's is allerminst storend. De muziek klopt en begeleidt de verschillende situaties erg mooi. Grafisch ziet het goed uit maar halen ze wel het truukje uit (ik weet helaas niet hoe het heet) dat alles er glimmend uit ziet en daarmee vrij nep (vergelijkbaar met Timeshift en Wolfenstein).

De bediening van de wapens, de AI, het voelde af en toe wat houterig aan maar niet storend genoeg om te stoppen.

Wat overigens wel erg storend was was dat bij het een keer raken van de vijand, je deze een seconde of twee daarna even niet kon raken omdat de vijand zich aan het herstellen was (oid??).

Voor 20 euro zal je je er zeker geen buil aan vallen en zul je geregeld onder de indruk zijn van de mooie plaatjes en spannende momenten. Dit weerhoudt je ervan vroegtijdig te stoppen met deze game vanwege de enkele gameplay-matige tekortkomingen.

Heb jij ook een Metro 2033, PC (Windows)?

Reviews door de redactie