Acer Aspire 1501LMi (A64 3000+; 512MB; 60GB; DVD-RW; 15" TFT; WXP Home) Review

pietje63 24 maart 2007, 521 views

Acer Aspire 1501LMi (A64 3000+; 512MB; 60GB; DVD-RW; 15" TFT; WXP Home)

Pluspunten

• processor
  • grafische kaart
  • dvd brander

Minpunten

• vrij groot/zwaar
  • ontbreken bleutooth

Introductie (algemeen, garantie):
Ik ben zeer tevreden over deze notebook. Helaas is mijn dvd-brander na 2 jaar overleden, maar dankzij mijn garantie uitbreiding was dit binnen een week verholpen. Verder kan hij nu nog steeds redelijk mee met alle soorten programma's.

Je moet echter wel in de gaten houden dat dit meer een desktop replacement dan een notebook is. Hij is vrij zwaar (rond de 3 kilo) en de batterij gaat onder ideale omstandigheden iets van 3 uur mee. Op het moment dat je hem wat harder aan het werk zet daalt dat tot ongeveer 1,5 uur.

Grafisch (scherm, graka)
Grafisch is deze notebook goed uitgerust met een ATI 9600 mobility GPU waardoor je er ook nog aardig spelletjes op kan spelen. In combinatie met het 1400*1050 (15") scherm ziet dat er prima uit voor een notebook.

Aansluitigen
Verder zitten alle aansluitingen aan de achterkant, of je dit een voordeel of nadeel vindt moet je zelf weten, ik had het handiger gevonden als er OOK een (of meerdere) USB aansluitingen aan de voorkant had gezeten.
- 4x usb
- mic
- ethernet
- wifi

Reactie op schaap2005:
De warmte en het geluid vind ik wat minder omdat het vrij duidelijk aanwezig is. Hierbij moet ik wel opmerken dat ik hem laatst een keer goed schoon heb gemaakt (stofzuiger vanaf de buitenkant en openmaken en stof verwijderen) daarna is hij weer een stuk stille (en slaat de fan ook minder snel aan).

Heb jij ook een Acer Aspire 1501LMi (A64 3000+; 512MB; 60GB; DVD-RW; 15" TFT; WXP Home)?

Leuk dat je een survey maakt, maar had hem wel wat uitgebreider kunnen maken,
zoals:
Een goede chronologiscge volgorde
specificaties (compleet)
Zeggen waarom je bijv. warmte en geluid wat minder vind.
wij hebben ook zo een en bijgevolg is het voor ons vrij duidelijk wat je moet verstaan onder warmte en geluid:

deze CPU produceert nogal wat "hitte"- ook in idle status.
CPU koeler blaast bijgevolg continue wat resulteerd in storend lawaai... (beetje zoals een PIII of vergelijkbare amd koelers konden klinken, met dat verschil dat een laptop niet onder de bureau zit.

Na met zo'n luchtdrukspuitbus even in de koeling achteraan de laptop te blazen verhelp je wel veel lawaai.
Ik wil nog even toevoegen dat ik de laptop nu 4 jaar heb en de batterij het nog steeds 1-1,5 uur uithoudt, wat ik toch een positief punt vindt, vooral als ik van veel andere mensen hoor dat hun laptop van 3 jaar oud het nog minder dan een half uur uithoudt!