Tweakers zegt: 8,5

Sony A6400 + 16-50mm f/3.5-5.6 PZ OSS Zwart

€ 1.039,-
Specificaties Kit met 1 lens • 24,2MP sensor • WiFi - Bekijk alle specificaties

Sony A6400 + 16-50mm f/3.5-5.6 PZ OSS Zwart Review

charlottekan 4 januari 2021, laatste update op 6 januari 2021, 203 views Product gekocht

Sony A6400 + 16-50mm f/3.5-5.6 PZ OSS Zwart

Perfecte digitale camera voor de online workshops die ik film. Ik gebruik de camera vooral voor het filmen van tutorials in 4k. Ik gebruik eigenlijk altijd een statief, dus vrij specifieke, ervaring met de camera en ik heb een jaar geleden de switch gemaakt van een A6000 naar de A6400.

Pluspunten

• snelle autofocus
  • opklappende scherm
  • audio ingang voor een microfoon

Minpunten

• geen losse batterij lader meegeleverd
  • batterij snel leeg bij filmen

Snelheid en automatiek Score: 5
Batterijduur Score: 3
Uitbreidbaarheid Score: 3
Mijn favoriete features voor het filmen zijn de:

- De super snelle autofocus die werkt echt goed.

- Autofocus lock op een object/persoon door op het scherm te tikken. Werkt goed slechts af en toe een misser.

- Opklappende scherm. Een naar de zijkant klappend scherm was nog beter geweest, maar dit is al een enorme vooruitgang op de A6000. Als je de hotshoe gebruikt voor een microfoon zie je een deel van het scherm niet meer, maar je kun daar een adapter voor kopen zodat de microfoon aan de zijkan van je camera zit.

- Je kunt langere video's opnemen. De A6000 stopte vaak na een min. of 15 door oververhitting en dat is met de A6400 geen probleem meer.

- De lens doet het best goed, maar het was even zoeken naar een goede setting waarbij ook de hoeken een mooie scherpte hebben. Op termijn wil ik er graag nog een wat lichtgevoeligere lens bij kopen, maar ik vind het aanbod betaalbare lensen wat beperkt.

Kan beter:
- De batterij is vrij snel leeg bij het filmen. In een dagje je filmen ga ik door een stuk of 4 a 5 batterijen heen. Ik ben eigenlijk constant aan het laden op zo'n dag. Al laat ik ze niet altijd compleet leeglopen aangezien dat voor het filmen niet altijd kan. Voor mij was het daarom handig er een aparte lader bij te kopen.
Een batterij is voor mij dus niet genoeg voor deze camera. gelukkig had ik er nog 2 batterijen liggen en heb ik er 2 bij gekocht en kun je de A6400 geloof ik ook opladen met een powerbank terwijl je hem gebruikt.

- Gebruiksvriendelijkheid van het menu...het blijft zoeken ook al gebruik ik al jaren Sony camera's.

Mijn ervaring gaat dus voornamelijk over filmen. Ik gebruik eigenlijk altijd een statief dus het ontbreken van ibis is voor mij geen probleem. De keren dat ik zonder statief film zijn het vaak beelden waarbij ik stil sta en de nekband gebruik om de camera so stil mogelijk te houden.

Heb jij ook een Sony A6400 + 16-50mm f/3.5-5.6 PZ OSS Zwart?

Hi, ik heb zelf ook de 6400, maar kan met gemak een hele dag rondlopen en 50-120 fotos maken met een accu. Ik denk dat dit voor een digitale camera heel redelijk is.

Of ben je de hele dag aan het filmen?

Iets meer info op je review zou mooi zijn..

Gr
Ik dacht dat het er duidelijk genoeg bij stond dat ik hem dus vooral voor het (4k) filmen gebruik en dan ga ik toch wel door 4 batterijen op een dag! Ik zal de review later vandaag nog iets verduidelijken. Thanks voor de feedback.