Creative Zen Touch, 20GB (USB 2.0) Review

eriksd 24 november 2006, 428 views

Creative Zen Touch, 20GB (USB 2.0)

Pluspunten

• accuduur
  • meegeleverde software
  • capaciteit
  • geluidskwaliteit

Minpunten

• grootte
  • zwaarte
  • verpakking

Geluidskwaliteit Score: 5
Na een jaar met een 256mb sony mp3 (atrac :P) speler rondgelopen te hebben, werd het tijd voor wat groters.

Ik zag deze in de dixons folder staan, en heb m de daarop volgende dag gehaald. Hij was toen 189,99 euro, wat niet duur is voor een 20gig mp3 speler.

Eenmaal uitgepakt viel het mij op, dat de speler nog geeneens zo heel groot was. De bijgeleverde oordopjes vond ik wel van goede kwaliteit, maar misschien zegt dat meer over mij.

Meteen na het opladen 11 gig aan muziek erop gezet, naast de bestaande klassieke muziek (die er nu nog steeds opstaat)
Ik vond het geluid erg goed, en het maximale volume is ruimschoots voldoende voor mij.

De bijgeleverde software vind ik echt heel goed, vooral nomad explorer. Duidelijk, en je kan er snel gegevens mee bewerken.

Qua veelzijdigheid hoef je deze speler niet in de top10 van beste ooit te plaatsen, hij doet wat hij moet doen: mp3 spelen, en daar heb ik m voor gekocht!

De accu gaat in mijn geval ongeveer 20 uur mee, ruimschoots voldoende, aangezien ik toch wel altijd een plaatsje vind om hem op te laden.

De speler is verder zelf goed in stellen, bijvoorbeeld de equalizer.

Ik zou hem zeker aanraden, maar let wel op: hij blijft vrij fors in dit tijdperk van kleine mp3 spelers.

PS. de verpakking had beter gekund, is voldoende, maar ziet er eigenlijk niet helemaal lekker uit :P

Heb jij ook een Creative Zen Touch, 20GB (USB 2.0)?