ASUS RT-AX55

€ 84,95
Specificaties WiFi-ax • 5-poorts switch (max 1Gbps) - Bekijk alle specificaties

ASUS RT-AX55 Review

MAGDATTT 31 december 2020, laatste update op 4 januari 2021, 101 views Product gekocht

ASUS RT-AX55

Gekocht als AIMESH node in AIMESH netwerk.

Pluspunten

• goed bereik
  • WIFI 6
  • Aimesh

Minpunten

• Installatie

Beheerbaarheid Score: 4
WLAN-bereik Score: 4
Voor aanschaf van de twee RT-AX55 routers had ik in de woonkamer al een RT-AX88U "draaien" met op de eerste verdieping een Netgear R7000 en op de vliering een erg oude netgear router. Deze hadden allemaal een eigen SSID. Dit was niet handig.

Omdat de oude op de vliering geen updates meer ontvangt en een beveiligingslek had, heb ik op gegeven moment de knoop door gehakt en besloten een aimesh netwerkje op te zetten waar ik dan overal goeie wifi in het huis had met 1 naam die automatisch schakelt tussen de drie routers.

Installatie is een een eitje als je eenmaal weet wat je moet doen (vergeet de installatie schermen).

1) Update nodes naar nieuwste firmware
2) Reset aimesh node(s) (cocktail prikkertje doet zijn werk hier)
3) Laat aimesh router zoeken naar node
4) toevoegen in aimesh netwerk
5) Klaar

2 minuten werk

Heb nu wifi in het hele huis die overal op elke plek de Ziggo verbinding dicht trekt (250 Mbit). Ik gebruik overigens ethernet als backhaul.

Heb jij ook een ASUS RT-AX55?