ASUS RT-AX55

Specificaties WiFi-ax • 5-poorts switch (max 1Gbps) - Bekijk alle specificaties

ASUS RT-AX55 Review

slash24 27 december 2020, 86 views Product gekocht

ASUS RT-AX55

Prima 2e router om toe te voegen als AiMesh node aan een AiMesh netwerk.

Pluspunten

• AiMesh ondersteuning
  • Gemakkelijk in te stellen

Minpunten

• Geen bevesigings gaatjes om de router tegen de muur op te hangen

Beheerbaarheid Score: 5
WLAN-bereik Score: 5
Ik had al enkele jaren een Asus RT-AC5300 in huis staan en een los accesspoint in de schuur voor dekking in de tuin.
Dat oude accesspoint was eigenlijk al jaren aan vervanging toe maar is nu echt defect geraakt. Aangezien mijn RT-AC5300 AiMesh ondersteunt ben ik op zoek gegaan naar een 2e Asus router die ik als AiMesh node kon toevoegen aan mijn mesh netwerk.

Op basis van voornamelijk prijs heb ik gekozen voor deze Asus RT-AX55. De router heeft een zeer gunstige prijs en het toevoegen aan mijn AiMesh netwerk was letterlijk in 2 minuten gebeurd. Backhaul via ethernet kabel werkt precies zoals ik het verwacht had. Het werkt meteen goed, snel en overzichtelijk.
Wifi dekking in de achtertuin is optimaal en ook aan de achterzijde van het huis is binnen de signaalsterkte significant verbeterd!

Ik ben super tevreden met dit product!

Heb jij ook een ASUS RT-AX55?