Aiwa HZ-WS2000 1,5GB (USB 2.0) Review

DMT 19 april 2005, 380 views

Aiwa HZ-WS2000 1,5GB (USB 2.0)

Pluspunten

• Ziet er gelikt uit
  • Mooi formaat.
  • Mooi gewicht

Minpunten

• Software
  • Conversie / verknallen van Mp3 / minder geluid.
  • Geen upgrade / updates

Geluidskwaliteit Score: 3
Deze speler is er typisch een van hoge verwachting, maakt weinig waar. Achter de naam Aiwa schuilt namelijk de eigenwijze electonica reus Sony. Dit maakt het dat een gelikte Mp3 speler weer geleverd moet zijn met bagger software die de boel omzet naar Attrac X.x formaat.
Er zijn verschillende mensen die toch beweren dat het formaat toch niet wijzigt als het naar de player word gezet. Of het nu echt waar is of niet, het blijft voor mij een feit dat het langer duurt voor het er op staat, het alleen maar op de player komt d.m.v. de (vaak instabiele) software, dat het ook werkelijk een andere extentie heeft dan mp3 en dat naar mijn idee de kwaliteit van het geluid achteruit gaat doordat het weer omgezet word.

Waarom Sony/Aiwa het nog steeds doorzet om mensen te verplichtten hun software te gebruiken is mij een vraag. De afgelopen tijd heb ik MD's Mp3/Attrac spelers van Sony geprobeerd en telkens komt het weer naar voren:
-Extreem gelikt uitziende apparaten
- vervelende software
- conversie naar Attac
- geen firmware upgrade mogelijk (alleen soms tegen betaling en opsturen zoals de NW-HD1)
Het lijkt er op of men telkens liever een nieuw apparaat introduceert met een kleine meer functionaliteit en gewoon achter de wagen blijft lopen. Jammer.

Gelukkig heb ik dan OOK de Aiwa weer terug kunnen brengen.

Heb jij ook een Aiwa HZ-WS2000 1,5GB (USB 2.0)?