1 review

Neomounts by Newstar FPMA-D700DD6

€ 472,87
Specificaties Standaard • maximale schermgrootte 27" - Bekijk alle specificaties

Neomounts by Newstar FPMA-D700DD6 Review

alexwel 19 december 2020, 195 views Product gekocht

Neomounts by Newstar FPMA-D700DD6

Hoge kwaliteit monitor steun voor een groot aantal monitors

Pluspunten

• Sterk materiaal
  • Kan zowel als standaard op een bureau als met een schroef door een bureau
  • Goede instructies

Minpunten

• Stroeve materiaal op de onderplaat kan los gaan

400 euro klinkt misschien veel voor een bureausteun, maar dat is het zeker waard.
De bureausteun is volledig gemaakt van dik ijzer (aluminium?) en beschikt over een zware onderplaat wat het geheel op zijn plaats houdt.
Eigenlijk het enige van plastic, zijn de afdekkapjes aan de zijkanten van de armen en een afwerkkapje aan de onderkant van de paal.

De meegeleverde instructies zijn heel duidelijk, al was het wellicht handig om ook de letters van bepaalde schroeven ook op de zakjes aan te geven. Ik zat nog weleens te kijken welke schroeven ik precies nodig had, maar daar kom je uiteindelijk ook wel uit, door naar de benodigde dikte te kijken, en het aantal wat er van deze schroeven meegeleverd zou moeten worden.

Om het geheel in elkaar te zetten, worden stevige inbussleutels meegeleverd, net zoals een (wegwerp) steeksleutel.
De steeksleutel heb je alleen nodig als je de beugel door een gat heen wilt monteren, hiervoor wordt een bout en extra plaatje meegeleverd.

De positionering van de schermen is eenvoudig verstelbaar door een klemmetje los te draaien en de VESA houder te verplaatsen. Dit is mogelijk voor de buitenste schermen aan beide kanten. De twee schermen in het midden hebben een vaste positie.

Het enige minpuntje wat ik tegenkwam is het stroeve materiaal wat aan de onderkant van de onderplaat geplakt was. Tijdens het in elkaar zetten, wilde ik de opstelling een aantal maal verplaatsen, om er beter bij te kunnen.
Gezien het gewicht van het geheel, was het lastig om het geheel op te tillen, en wilde ik het dus schuiven. Helaas kwam hierbij het materiaal los van de onderplaat, en rolde dit op.
Met enige moeite kreeg ik dit wel weer enigzins goed, al steekt er nu nog een klein randje uit.
Wellicht kan dit in de fabriek wat beter vastgemaakt worden, zodat het niet zo snel los komt.

Ben je op zoek naar een monitorsteun voor 6 (of in mijn geval, 5) monitoren, dan is dit zeker een aanrader. Het is de prijs van ruim 400 euro zeker waard!

Heb jij ook een Neomounts by Newstar FPMA-D700DD6?

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.