ASUS RT-AX55

Specificaties WiFi-ax • 5-poorts switch (max 1Gbps) - Bekijk alle specificaties

ASUS RT-AX55 Review

fazertje 18 december 2020, 127 views Product gekocht

ASUS RT-AX55

De ax55 router gekocht als goedkoopste node voor een Aimesh netwerk. ook naar een RT68U gekeken, maar deze is denk ik wat futureproof als de 68U. In ieder geval wel goedkoper ;-)

Pluspunten

• licht
  • goedkoop
  • asus Aimesh

Minpunten

• geen

Beheerbaarheid Score: 3
WLAN-bereik Score: 4
Vandaag de Asus AX55 router binnen gehad levering als altijd in een dag van uit Azerty
De router gekocht om als node in mijn Aimesh netwerk te functioneren, daar zit al een RT68U en een AX58U in.

Router is netjes verpakt, wel voelt hij licht aan en met een kleine adapter.
Een veel gehoorde klacht is dat de antennes niet los kunnen, zowat ?? wanneer haal je er die af en waarom zouden ze kapot gaan?

Bekabelt aangesloten en ingelogd op mijn AX58U en gelijk als AImesh node ingesteld. eitje
Na het updaten van de firmware en opnieuw starten vindt hij 2 app na een 5 minuten zijn dat er 5 die overgenomen worden van de AX58.
Qa perform doet hij het redelijk normaal, 60Mb op 2.4Ghz en 270 Mb op 5 Ghz.

voor mij een welkome uitbreiding van mijn netwerk.
het enige minpunt dat ik zou kunnen bedenken dat er nog geen Merling firmware voor is.

Heb jij ook een ASUS RT-AX55?