Samsung Syncmaster 2333HD Zwart Review

turbodj 28 juli 2010, laatste update op 28 juli 2010, 724 views

Samsung Syncmaster 2333HD Zwart

Pluspunten

• Goede beeldkwaliteit na handmatig afstellen helderheid en contrast.
  • Als extra een (digitale) Tv tuner, wel even op de product code letten voor DVB-C.
  • Vele aansluit mogelijkheden vanwege de TV functie.

Minpunten

• Aan de linker zijkant zitten de hoofdtelefoon, HDMI2 en CI interface achter een klepje. Als je een CAM module gaat plaatsen met een Ziggo of Digitenne kaart zal deze +/- 1, cm zichtbaar zijn naast de tv. De CI interface lijkt niet diep genoeg in het toestel te zijn geplaatst. Dit is bij meer modellen het geval, zoals bij het kleine broertje de 933HD.
  • De informatie over welke bron geselecteerd is blijft wat lang in beeld. Dit kan vervelend zijn bij het schakelen tussen resoluties. ook bij het uit stand-by komen van het scherm duurt het ongeveer 5 seconden voor de informatie (bijvoorbeeld: DVI 1920x1080 @60Hz) in een blok van 20x5cm links boven in beeld verdwenen is.
  • In het geval je van plan bent het scherm aan de muur te bevestigen moet je rekening houden met de uitstekende kabels aan de achterzijde. De aansluitingen zijn recht naar achter geplaatst waardoor je +/- 4 a 5cm achter het scherm nodig hebt voor de uitstekende stekkers.

Algemeen:
Na +/- 2 weken in gebruik en testen ben ik erg content met het scherm. Zeker waar voor je geld en als extra nog een (digitale) TV functie ook.

Beeldkwaliteit:
ik heb mede voor dit scherm gekozen vanwege het matte TFT panel. Mijn ervaring met een glanzend scherm is dat de kleur beleving weliswaar beter is, alleen heb je bij een glans scherm meer last van het licht van een raam op de achtergrond. ook een lichtbron achter her scherm resulteert in het zien van je eigen hoofd. Hier heb je bij een Mat scherm minder last van

De beeldkwaliteit is na het handmatig aanpassen van de helderheid en contrast erg mooi te noemen. Standaard staat het scherm op "Dynamisch"ingesteld wat volgens mij tot hoofdpijn lijdt door het onvoorstelbaar hoog contrast. Dmv een eenvoudige monitor test waar je de grijswaarden etc kunt weergeven is het scherm eenvoudig af te stellen.

Geluid:
Dit was één van de redenen waarvoor ik het scherm kocht, er moesten speakers in zitten voor wat simpel geluid. Voor het afspelen van muziek, films etc. zet ik een mooie set aan. Echter is de klank minder dan ik had verwacht. ook na het afregelen van de in het menu aanwezige equalizer blijft het geluid matig. Mijn vorige scherm (Acer AL1951) had een voller geluid. Omdat mijn Samsung TV in de huiskamer voor een standaard TV prima geluid geeft ging ik er vanuit dat dit voor de 2333 ook zo zou zijn.

Als ik voor de aankoop (via webshop) het geluid had kunnen testen zou ik het scherm ook hebben gekocht.

Extra's:
Zoals bovenaan genoemd is het scherm ook te gebruiken als TV toestel. Er zit (afhankelijk van de productcode) een analoge, DVB-T en DVB-C tuner in met CI (let op geen CI+) slot. DVB-C is alleen aanwezig in de LS23CFEKF/EN

DMV een bepaalde toetsen reeks (INFO, MENU, MUTE, POWER) op de meegeleverde afstandsbediening is het service menu te benaderen. hier kunnen vele instellingen worden aangepast die in het normale menu niet zijn terug te vinden. let wel op wat je wijzigt, Samsung kan de garantie van het toestel hierdoor laten vervallen!

Aansluitmogelijkheden:
Omdat het scherm ook een TV functie heeft beschikt hij over meer ingangen dan een standaard monitor. Hij heeft 1x VGA/DSUB, 1x DVI-D, 2x HDMI waarvan 1 aan de linker zijkant, component een analoge audio in dmv 3,5mm jack en een optisch digitale (SPDIF) uitgang.

Conclusie:
Voor een mooie prijs een prima scherm met enkel wat blikkig geluid.

Heb jij ook een Samsung Syncmaster 2333HD Zwart?