Arctic Cooling NV Silencer 6 (Rev. 2) Review

_TP_ 11 mei 2006, laatste update op 26 mei 2006, 598 views

Arctic Cooling NV Silencer 6 (Rev. 2)

Pluspunten

• Koelt goed en blaast gelijk alle warme lucht uit de behuizing
  • Is erg stil
  • Mooi uiterlijk
  • Vrij eenvoudige installatie
  • Goedkoop

Minpunten

• Geen

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 5
Koelvermogen Score: 4
Ik heb deze koeler tegelijk met mijn Asus 6600GT gekocht. Ik had al eerdere ervaringen met Arctic Cooling produkten dus vandaar mijn keuze voor de NV Silencer 6.

De installatie van de NV Silencer is erg makkelijk.
Gewoon de stock koeler van de kaart af halen, de core schoon maken, koelpasta op de core doen en daarna kan je de Silencer met 2 schoeven op de kaart bevestigen.

Asus heeft echter zoals "TheLunatic" ook al bescheef op het geheugen heatsinks zitten waardoor de Silencer niet in één keer past. Dit 'probleem' heb ik opgelost door gewoon de heatsink te verwijderen (makkelijke oplossing, gddr3 geheugen word toch niet heet en de heatsink kan eventueel later gewoon weer op het geheugen terug geplaatst worden).

De koeler koelt verder goed en is zeer stil.

• Asus GeForce 6600 GT 128MB (PCIe, DVI), Extreme N6600GT
  • Windows XP

Heb jij ook een Arctic Cooling NV Silencer 6 (Rev. 2)?

Ik vrees dat die perfecte waardering van geluidsproductie nog wel bijgesteld gaat worden. Ik hoor in ieder geval bijn aiedereen klagen dat de fan gaat ratelen na een tijdje.
Verders een mooi ding. Het hete-lucht-naar-buiten principe vond ik heel goed maar omdat de kaart niet paste icm met mijn zalman heatsink is er toch een VF700 op komen te hangen.

P.S. Zijn die heatsinks dan zo makkelijk eraf te halen? *denkt aan oude Pentiums en voodoos waar de heatsinks er echt niet afkreeg zonder de kaart te mollen*
Heatsink trek je er zo af.. en mocht dit alsnog moeilijk gaan dan gewoon heel even in een paar gesloten boterham zakjes in de vriezer leggen en dan eraf trekken (werkte met mijn oude mx440 ook perfect)

Ik heb hem inmiddels alweer een jaar en hij ratelt niet dus denk ook niet dat dit ooit zal gebeuren :Y)
je geeft koelvermogen wel de volle bak, maar geeft er geen temp enzo bij?