Asus V6V-8095P (P-M 760; 1GB; 100GB; DVD+/-RW; 15"TFT; WXP Home) Review

Spiller 9 mei 2006, 485 views

Asus V6V-8095P (P-M 760; 1GB; 100GB; DVD+/-RW; 15"TFT; WXP Home)

Pluspunten

• Lichtgewicht
  • superieure specificaties

Minpunten

• Warmteproductie

Voor mijn opleiding Information Engineering werd mij verplicht bij het begin van het jaar een laptop aan te schaffen. Na veel reviews te hebben gelezen kwam ik uiteindelijk bij Asus terecht. Mede door de geweldige specificaties in combinatie met het relatief geringe gewicht en grote.
De keuze voor de V6V 8095P was snel gemaakt; 2GHz Centrino, 1024MB DDR2, 100GB, Ati X600, een dvd+- brander en een 15" scherm. Heerlijke specificaties waar menig klasgenoot van moet kwijlen.
Met een prijskaartje van ¤1900 zeker niet goedkoop, maar absoluut elke euro waard. Natuurlijk zijn er laptops te vinden met deze specs voor minder geld, maar met een gewicht van ongeveer 2kg is dit natuurlijk een topper.
Een bijzonder pluspunt voor Asus is de megeleverde accesoires: lederen laptoptas, flexibele sleeve, 256mb memorystickje en een Logitech laptopmuis. Ook de standaard dode-pixelgarantie is tegenwoordig een must bij de aankoop van een laptop of lcd-scherm.

De V6V was bij aankoop voorzien van Windows XP Professional en Asus software, waaronder een batterylife programma. In dit stukje software valt in te stellen hoe je wilt dat de laptop zich gedraagd: High perfomance, Game, Presentation, DVD of battery saving.
Op Super perfomance is het helaas niet echt mogelijk om, ondanks de X600, een first-person-shooter a lá Battlefield 2 te spelen. Dit vereist "Super perfomance", een stand welke alleen gebruikt kan worden wanneer de adapter is aangesloten.

Een ergonomische misser is de luchtuitlaat van de processor. Deze zit rechts aan de bovenkant, precies de plek waar je muist. Hierdoor wordt je rechterhand snel zweterig warm. Natuurlijk op te lossen door wat lager of links te muizen, maar dit zou ik toch anders willen hebben.
Gelukkig is is de laptop, ook tijdens de super perfomance, absoluut niet te horen.

Heb jij ook een Asus V6V-8095P (P-M 760; 1GB; 100GB; DVD+/-RW; 15"TFT; WXP Home)?