Symantec Norton Ghost 10.0 (Retail, NL) Review

maxdek2121 8 mei 2006, 2.372 views

Symantec Norton Ghost 10.0 (Retail, NL)

Pluspunten

• Dagelijks back-up's
  • Gebruiksvriendelijk
  • Stabiel
  • Auto update

Minpunten

• Back uppen naar bootable DVD moeilijk te vinden of niet aanwezig

Gebruiksvriendelijkheid Score: 3
Systeemeisen Score: 4
Stabiliteit Score: 4
Voor de gemiddelde gebruiken is het een handig programma om back-up's te maken naar b.v. een andere partitie of externe schijf.
Ik mis alleen de mogelijkheid een ghost rechtstreeks naar een bootable dvd te branden zodat je in geval van calamiteiten makkelijk je ghost terug zet zoals in de 2003 versie want als je om wat voor reden dan ook je harde schijf niet meer kan benaderen ben je alsnog de klos.
Voor de leek is de dagelijkse back-up wel ideaal, het scheelt een hoop zorgen, zeker als je ook de herstelpunt functie aanzet bij het installeren van nieuwe programma's want daar gaat het meestal fout.
Ik heb het i.c.m. Norton anti virus gekocht voor een kleine ¤ 50,- dus dat vind ik wel acceptabel voor deze goede software.

Heb jij ook een Symantec Norton Ghost 10.0 (Retail, NL)?

Vragen aan Symantec Support via e-mail werden pas na 5 werkdagen beantwoord. Antwoorden over het algemeen vrij summier waardoor je een paar keren heen en weer moet mailen (weer een maand verder). Clone disk optie werkt nog steeds niet met een laptop harddisk (identieke schijven). Symantec Support heeft geen oplossing. Gebruik nu TrueImage 9.0 en dat werkt nog beter!
Nee, dat probleem had ik ook met een Compaq Laptop. Niks ging. Hij wilde maar niet booten van het duplicaat. Toen maar met een convertor over naar FireWire, Acronis Erop, Gebackupped - Restored & klaar... Dat programma is echt Top... Ik weet het niet, maar Ghost is HET niet meer...
nou ja. ik ben er niet zo super tevreden over. sinds norton ghost 2003 (ook wel norton ghost 8 genoemd) is ie niet meer zo goed.

je moet namelijk je cd van norton erin hebben als je via dos een backup wil terugzetten.

Wel zit er 1 voordeel op je kan in windows zelf nu een backup maken van je windows partitie zonder te rebooten alleen is hij tijdens dit proces zo traag als ik weet niet wat en heb je dan bijna niks aan deze functie.

Ik vind Acronis True Image een heel stuk beter. alleen 1 nadeel ten opzichte van norton ghost 8/2003. Je moet in dos zelf nog heel veel instellen bij ghost 8/2003 kon je in windows alles instellen en ging ie alles voor je doen en kon je 10 minuten later weer terugkomen met je computer die alweer gewoon in windows zat.
Maar wat zijn de voordelen tegenover een goedkopere Ghost 9 bijvoorbeeld?