Lian Li Lancool 215

Specificaties Tower • 4 interne bays - Bekijk alle specificaties

Lian Li Lancool 215 Review

xV0rtexx 1 december 2020, 512 views Product gekocht

Lian Li Lancool 215

Uitstekende case voor het geld met zeer goede airflow en alles wat je van een behuizing mag verwachten anno 2020. Het enige nadeel is zijn wat minder robuuste bouw.

Pluspunten

• Airflow
  • Koelprestaties
  • Ruimte voor kabelmanagement
  • Heeft alles wat je van een behuizing verwacht anno 2020

Minpunten

• Mindere kwaliteit/niet heel robuust gebouwd

Zeer goede behuizing voor de prijs. Op het gebied van airflow scoort de Lian Li Lancool 215 momenteel bovenin de charts (bron: Gamers Nexus). Zelf vind ik de bouwkwaliteit minder dan bijvoorbeeld de Phanteks P400 door zijn dunne staal, de frontfans die je makkelijk kapot schroeft en buigt in het chassis en de basis ledcontroller die nogal fragiel oogt.
Dit is gelijk ook het enige minpunt aan deze case en het is logisch dat er ergens bespaard moet worden bij zo'n prijs, want je krijgt wel geweldige inbouwmogelijkheden door veel ruimte aan de achterkant, een PSU shroud, rubbers om zodat de kabels minder zichtbaar zijn, enz. Een aanrader als je "voorzichtig" bent bij het inbouwen :).

Heb jij ook een Lian Li Lancool 215?

1 vraagje aan de voorkant onderaan dus tussen de front en waar de fan zit is dat bij die ook open of is het bij die kast dicht? Dus onder de Lian Li logo.

Dat is namelijk een dingetje bij de Lancool II Mesh. onderaan de frontklep is dat helemaal open. Geen mesh maar gewoon een gapend gat voor alle stof om er doorheen te gaan :(

[Reactie gewijzigd door Hakker op 1 december 2020 13:39]

Volgens de productpagina zit er onder een gefilterd honingraat paneel

Het gaat helaas niet om dat gedeelte, maar specifiek onder de frontpanel. Ik denk dat het hier wel ok is maar bij de Lancool II Mesh zit er een gat iemand heeft er zelf al een mesh mod bij gemaakt
https://i.imgur.com/oZDmzMt.jpg. Die zwarte mesh heeft een user erbij gemaakt anders is dat dus gewoon open, maar zoals ik al zei dat is bij de Lian Li Lancool II Mesh en niet specifiek deze kast.

[Reactie gewijzigd door Hakker op 15 januari 2021 13:19]

Dat zit bij deze kast dicht.
Goede vraag, ik heb de behuizing inmiddels niet meer, anders had ik het voor je nagekeken. Ik kan het me ook niet herinneren.
Goede vraag, ik heb de behuizing inmiddels niet meer,
Wat is er mee gebeurd dan? ;)
Nee, ik had hem gekocht om door te verkopen. Aangezien hij nog niet officieel in Nederland te koop was en er nog geen reviews over de kast waren dacht ik er dit stukje over te schrijven om geïnteresseerden te helpen bij hun keuze.