Oculus Quest 2 256GB Review

CarlaTheProfane 23 november 2020, 98 views Product gekocht

Oculus Quest 2 256GB

Ik ben het oneens ben met de kritiek van medetweakers. Ik vind het een geweldig apparaat. Het hebben van een facebook account zie ik niet als een probleem. De headset is comfortabel en de controllers zijn van Gamecube-niveau. Daarentegen is het niet geschikt voor brildragers en zijn er andere kritiekpunten.

Pluspunten

• beeldkwaliteit
  • controllers
  • geluid
  • comfort
  • draadloos
  • virtual desktop over wifi

Minpunten

• veroorzaakt krassen op brillen, ook met spacer
  • extreem gevoelig voor zonlicht; niet geschikt voor gebruik buitenshuis
  • 3x3x3 ruimte om je heen is minimaal; ik hoor online constant mensen die zichzelf bezeren

Design & bouwkwaliteit Score: 5
Na een week gebruik vertoonden zowel mijn eigen bril als de lenzen van de quest krassen, ondanks het gebruik van de spacer.

De sensoren zijn extreem gevoelig voor licht; er gaan geruchten dat de flits van een fototoestel al genoeg is om een sensor te beschadigen. Ik heb al meerdere malen mijn headset "even op de bank laten liggen" om tot mijn schrik te constateren dat de zon zich verplaatste en hij vol in het licht lag. Een opbergtas of doos is hier geen overbodige luxe.

Al met al toch een top ding; ik sluit me aan bij het commentaar van mijn medetweakers met de voetnoot dat er naast het basis apparaat wel de nodige investeringen gedaan moeten worden: de elite strap, op maat geslepen lenzen ter vervanging van het dragen van een bril onder de vr headset en een degelijke tas of opbergdoos zijn geen luxe.

Ik ga hier nog veel jaren van genieten!

Heb jij ook een Oculus Quest 2 256GB?