Iiyama ProLite E435S-B (17", 10ms, D-sub/DVI-D, Zwart) Review

_RL 3 mei 2006, 477 views

Iiyama ProLite E435S-B (17", 10ms, D-sub/DVI-D, Zwart)

Pluspunten

• strakke vormgeving
  • gebruiksgemak

Minpunten

• nog geen te noemen

Ik heb deze monitor ongeveer 2 jaar. In het begin was het een beetje wennen, zeker omdat ik een 19" CRT had. Het scherm was totaal anders. Ook de plaats die ik had. Ik kon voor het eerst mijn armen laten rusten op mijn bureau :P

De eigenschappen van dit scherm zijn goed te noemen. Het scherm bezit over een analoge en een digitale aansluiten. Ik gebruik dit scherm met de gewone analoge aansluiting in samenwerking met mijn ATI Radeon 9600. De kleuren worden goed weergegeven. Ook het contrast en de helderheid van dit scherm zijn zeer goed.

Van ghosting en pixeldefecten heb ik geen last. Geen enkele dode of luie pixel op dit scherm en van ghosting is er geen sprake (komt misschien ook dat ik weinig game op dit scherm).

De prijs van dit scherm was destijds toch veel, rond de 300 euro. Toch zou ik iedereen aanraden dit scherm te halen. Mede door de mooie vormgeving en het gebruiksgemak.

Heb jij ook een Iiyama ProLite E435S-B (17", 10ms, D-sub/DVI-D, Zwart)?

Waarom dan niet digitaal ? :?
Ik neem aan dat je de DVI-aansluiting onder digitaal verstaat? Ik had geen zin om 20 euro voor een DVI kabel neer te tellen :P Mijn broertje heeft een vergelijkbaar scherm op DVI aangesloten en ik zie bijna geen verschil.