Microsoft Xbox Series S Wit

Specificaties Basispakket met 512GB interne opslag - Bekijk alle specificaties

Microsoft Xbox Series S Wit Review

gnor 20 november 2020, laatste update op 20 november 2020, 190 views Product gekocht

Microsoft Xbox Series S Wit

Prima en voordelig alternatief voor de Series X als je toch geen 4K hebt en spellen alleen digitaal koopt.

Pluspunten

• Robuust
  • Stil
  • Snel
  • Relatief betaalbaar

Minpunten

• Kleine interne SSD

Spelaanbod Score: 5
Randapparatuur Score: 5
We hebben (hadden) twee Xbox one X in huis, een beneden voor algemeen gebruik, en mijn zoon heeft er een op zijn kamer. De bedoeling was dat we in elk geval 1 Xbox series X zouden aanschaffen, maar we hadden geen preorder gedaan, dus geen Series X. Toevallig was de Series S nog even kort beschikbaar op bol.com, dus die heb ik toen snel gekocht voor beneden. Mijn zoon wil perse een Series X, dus hij moet nog even geduld hebben.

Maar ik ben blij met de Series S. Het is een eenvoudig ogend apparaat, straks en wit en voelt degelijk aan. Wat meteen opvalt is dat het helemaal geen geluid maakt, ook niet naar uren intensief spelen met bijvoorbeeld Valhalla. Daarnaast is de Series S merkbaar sneller. Ik was namelijk al begonnen met Valhalla op de One X. En voor mijn gevoel het loopt gewoon lekkerder op de Series S.

Het grootste pluspunt is in elk geval de laadtijden. Ongelofelijk snel vergeleken met de One X. Ook in-game (Valhalla). Bijvoorbeeld een fasttravel is bijna instant. Op de One X moet je je toch best even een tijdje vermaken met de hints.

Voor een digital only is 500Gb aan de krappe kant. Je hebt netto iets van 350Gb over. Ik heb daarom direct en Seagate Storage Expansion van 1TB bijgekocht. Daarnaast heb ik er nog een 1Tb SSD aan hangen via USB, dus ruimte zat voorlopig. De Nextgen games moet wel op de interne of de Seagate om gebruik te maken van de snelheidswinst, maar de "oudere" titels kunnen prima op een SSD via USB.

Kortom: No moving parts meer in mijn Xbox, en een prima upgrade voor dat geld! En zolang ik geen 4K tv's heb voldoet de Series S prima. Over een jaartje of twee komt er waarschijnlijk wel weer een upgrade zoals bij de One S naar de One X. Dus dan kijken we wel weer.

Heb jij ook een Microsoft Xbox Series S Wit?

Meer advertenties

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Black Friday 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite