Thermaltake Silent Purepower TWV500W, 500W (ATX v. 2.2, LCD Power & Fancont.) Review

Stefan_D 3 mei 2006, 977 views

Thermaltake Silent Purepower TWV500W, 500W (ATX v. 2.2, LCD Power & Fancont.)

Pluspunten

• Geluidsproductie
  • Warmteproductie
  • Fancontroller
  • Casefan meegeleverd

Minpunten

• Geen (tot nu toe)

Prestaties en stabiliteit Score: 5
Aansluitingen Score: 5
Uitrusting Score: 5
Koelvermogen Score: 5
Uitrusting en afwerking

In 1 woord zeer goed. Gesleavede kabels (allemaal zwart), modulaire voeding, extra casefan meegelevert, fancontroller voor 2 fans (PSU en case) + Watt-meter. Voeding heeft een 120 MM (stille) fan met een blauw LEDje aan de onderkant die er erg mooi uitziet en is helemaal egaal zwart, met een honingraat structuur aan de achterkant voor optimale koeling.

Aansluit- mogelijkheden

Modulaire voeding met gesleavede kabels, waarvan je een hele lading meegelevert krijgt. 2x PCI-E connectors, 3x 3 4-pins connectors (met floppy), 1x 20(+4) power connector voor ATXV2.0 / 2.2, 1x P4 stekker en 4x Sata connectors. Kortom, zeer compleet.

Prestaties en stabiliteit

Voeding is zo stabiel als het maar kan, al geeft de Watt-meter aan de voorkant nooit hoger aan dan ongeveer 150 Watt, dus is deze wellicht een beetje overkill voor mijn setup.

Geluids- productie

Naar keuze, regelbaar aan de voorkant met de fancontroller. Van zeer stil (minimum) tot opstijgend vliegtuig (maximum). Op de laagste stand gooit de fan nog steeds een hele lading warme lucht naar buiten en koelt deze goed. Als de fan te langzaam draait schakelt de temperatuursregeling de fan automatisch harder, dus dit is heel goed geregeld.

Warmte- productie

Er komt wel aardig wat warme lucht uit de voeding, maar dit is niet warmer dan mijn vorige voeding (standaard 450 Watt voeding met een 120 MM fan) en heeft zeker geen nadelige effecten op de inhoud van de case. En, gezien de buitentemperatuur van 25+ C, vind ik de temperatuur zeer acceptabel.

Koelvermogen

Zelfs op de laagste stand kan de fan (120 MM) van de voeding nog een grote hoeveelheid lucht verplaatsen, dus hier ben ik zeer positief over. In combinatie met de meegeleverde 120 MM casefan blijft deze zeer koel, zelfs met de hoge temperatuur in de kamer.

De prijs, op het moment van schrijven rond de 100 euro, lijkt wellicht hoog, maar de hoeveelheid performance en koeling die je ervoor terugkrijgt vind ik het zeer goed. Een goede kwaliteits voeding, met een stille fan, een extra casefan en een fancontroller vind ik persoonlijk erg goedkoop voor 100 euro.

Een voeding die ik zeker kan aanraden.

Heb jij ook een Thermaltake Silent Purepower TWV500W, 500W (ATX v. 2.2, LCD Power & Fancont.)?

Waarom heb jij in godsnaam voor dit rare moederbord gekozen?
Je doelt op het feit dat ik een PCI-E videokaart heb?
Ik had hiervoor een 6800 standaard (AGP), en ik wist dat ik ging upgraden (in de toekomst), vandaar.
Waarom heb jij in godsnaam voor dit rare moederbord gekozen?

Asrock is echt geen raar moederbord hoor.
Waar baseer je dat eigenlijk op ? :?
Is toch mooi kan zowel PCI-E als AGP aan hoef je niet gelijk een nieuwe videokaart te kopen. :9