U.S. Robotics USR805416 (100Mbps, PCI) Review

AndriesLouw 12 augustus 2007, laatste update op 24 januari 2009, 813 views

U.S. Robotics USR805416 (100Mbps, PCI)

Pluspunten

• Hoge doorvoersnelheid
  • Makkelijke installatie (behalve Linux)
  • Betrouwbaarheid
  • Bereik
  • Hoge encryptie mogelijkheid

Minpunten

• Driver support voor Linux

Sinds oktober 2005 5 stuks in gebruik i.c.m. de USR8054 Router/WLAN Accespoint, installeren ging probleemloos (toen nog onder Win98), later alle pc's geupgraded naar WinXP of vervangen door nieuwe pc's, ook hier ging de installatie probleemloos.

Zelf heb ik later nog op linux proberen te draaien, maar hiervoor zijn een aantal (extra) drivers benodigd, die helaas niet door US Robotics zelf worden geleverd.

Thuis hebben we de encryptie op 256-bits WEP (ASCII) WPA-PSK staan, en dit werkt probleemloos zowel onder WinXP als onder Win98.

Ook de hoge doorvoersnelheid (125Mbps) is hier enkele keren gehaald, bij het kopieŽren van gegevens van de ene pc naar de andere, onze ADSL verbinding heeft (helaas) niks aan deze hoge doorvoersnelheid.

p.s. Deze kaart is zelfs getest op een Pentium 1 (133MHz) en zelfs daar draait alles vlekkeloos.

Heb jij ook een U.S. Robotics USR805416 (100Mbps, PCI)?