Assassin's Creed Valhalla, Xbox series S/X Review

MGBoom 12 november 2020, laatste update op 20 november 2020, 757 views Product gekocht

Assassin's Creed Valhalla, Xbox series S/X

Een prijzige game vol met bugs. Geen Nederlandse ondertitels en enorm veel screen tearing. Een goed verhaal en mooie graphics maken het niet goed...

Pluspunten

• Leuk verhaal
  • Mooie graphics
  • Verbeterde gameplay

Minpunten

• Geen nederlandse ondertitels/interface
  • Screen tearing
  • Bugs, bugs, bugs...

Gameplay Score: 5
Beeld Score: 3
Geluid Score: 2
Besturing Score: 4
Replaywaarde Score: 4
Stabiliteit Score: 1
https://tweakers.net/i/-3NDwNQNe_pl2tv9UuSFYM5KO1A=/620x/filters:strip_icc():strip_exif()/m/720425/1KEx191rRwgu3MoVfhjAAdMIQfj48YY6mzIqI1SF1RxfCZEdEB?f=620xautoDigitale Ultimate versie voor de Xbox series X gekocht op day 1. Na de eerste paar uur spelen liep ik vast toen ik een lijk optilde. Na herstart bleken alle save games corrupt? Spel loopt regelmatig vast en heeft enorm veel last van screen tearing. Bij sommige sub quests hebben ai’s de neiging ineens niet meer te bewegen. De automatische savegames raken regelmatig corrupt. Kortom spel zit barstensvol bugs.

Grafisch is het spel erg mooi, al zijn de meeste animaties (grot binnengaan, kruipen, rennen) gewoon gecopied/paste van Origins/Odyssey. De gameplay is wel een enorme sprong vooruit gegaan t.o.v. Odyssey. Het lijkt of de ontwikkelaar teug is gegaan naar Origins en het van daaruit verder is gaan ontwikkelen. Dit spel heeft alle goede elementen uit vorige ac games samengevoegd in een mix van versimpelde elementen uit RDR2 en the Witcher. Het spel is daardoor gewoon erg leuk om te spelen. Leuker dan al zijn voorgangers.

Het geluid is naar mijn mening heel plat. In RDR2 kun je duidelijk horen waar geluid vandaan komt. In Valhalla lijkt het geluid bijna mono te zijn. Lopen door de sneeuw lijkt identiek te zijn aan het geluid in de oorspronkelijke AC3. Wel mooi, maar zeker niet zoals in RDR2. Ik ben even terug gegaan naar Origins en in dit spel klinkt het geluid veel beter.

Dit is de eerste Assasins Creed game zonder Nederlandstalige ondersteuning. Nu is mijn Engels best goed, maar toch vind ik dit toch erg jammer. Je mist zo toch delen van de verhaallijn. Mijn fout dat ik me niet goed had ingelicht voor aankoop, maar ik had het spel nooit voor de volle prijs gekocht, had ik dit geweten.
[Toegevoegd 20/11/2020] Vandaag ontdekte ik dat ik wel degelijk goed had gekeken. In zowel de Microsoft als PlayStation Store wordt dit spel geadverteerd met de vermelding van Nederlandstalige ondersteuning. Nog een bug? [Einde toevoeging]

Als de vele bugs worden verholpen, met hopelijk voorrang aan de corrupte savegames en screen tearing, is dit een leuk spel (Maar omdat er geen Nederlandse ondertitels bij zitten geen topper). Zolang dat niet zo is dit spel (zeker gezien de prijs van 120 euro) een enorme afrader. En omdat ik een enorme fan ben van de AC serie vind ik het heel jammer, dat ik tot deze conclusie moet komen.

Heb jij ook een Assassin's Creed Valhalla, Xbox series S/X?

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Black Friday 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite