Specificaties 17,3" (1600x900), 750GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

HP Pavilion dv7-4050ed (WN813EA) Review

controvi 16 juli 2010, laatste update op 16 juli 2010, 4.731 views

HP Pavilion dv7-4050ed (WN813EA)

Pluspunten

• Hij is krachtig en snel
  • Zeer mooi design
  • ZEER stevig ogende laptop
  • HP QuickWeb software, lange accuduur
  • touchpad,

Minpunten

• grote adapter
  • fabriekage fout

Ik heb deze laptop nu een week maar ben er zeer tevreden over.

Algemene beoordeling:
Het apparaat ziet er strak uit en alle slots zijn netjes weg gewerkt. Eigenlijk zitten zon beetje alle standaard onderdelen erop zoals een vga en hdmi poort en 4 usb poorten waarvan usb/sata poort waardoor je dus ook een sata schijf kunt aansluiten op de laptop.
Bij het uitpakken kreeg ik meteen een goede indruk dat het apparaat niet gemaakt is van slap kunststof maar van alluminium waardoor het apparaat er strak en hoge qualiteit uitstraling heeft.
zoals bij alle laptops tegenwoordig is het wel jammer dat er geen installatie schijven bij geleverd worden aangezien er al partities voor zijn.
verder is het gewoon een mooi apparaat om te zien en op te werken.
HP heeft zoals gewoonlijk weer een hele boel software voor geinstalleerd maar er zit wel hele nuttige software bij.
Om als voorbeeld HP QuickWeb te nemen dat een soort OS(besturings systeem) is dat opgestart kan worde nog voor windows gestart is en hiermee kun je internetten, mail ontvangen, muziek en video bekijken.
Dus al met al een zeer mooi apparaat waar je veel mee kan

Featureset:
Met 1 woord geweldig!
de processor is een intel i7 1,6ghz waarvan je genoeg kracht zult krijgen voor welke applicatie ook. De videokaart is een ATI Radeon HD5XXX serie kaart en presteerd met zijn 1 gb gereserveerd geheugen perfect.
1 VGA poort en 1 HDMI poort horen gewoon op een laptop en kun je bijna niet weg denken.
4 USB poorten waarvan 1 USB/SATA poort, hier kun je ook een sata schijf of verwisselbaar medium op aansluiten.
En verder de gebruikelijke aansluitingen zoals card reader, ethernet poort koptelefoon en microfoon poort en een dvd speler/brander.
1 punt om wel even te melden is het geweldige touchpad. Deze ondersteun multi-touch, hierdoor kun je door 2 vingers op het touchpad van boven naar beneden te schuiven, scrollen op een webpagia.
Ook kun je bijvoorbeeld door 2 vingers op het touchpad te leggen en deze van elkaar af te bewegen de webpagina vergroten of als je de vingers naar elkaar toe schuift, verkleinen.

Prestaties:
Zover ik tot nu toe heb gemerkt is .... hij loopt heel soepel en geen problemen.
Alles word snel gestart, geinstalleerd of opgeslagen/geladen.

Beeldkwaliteit:
Met een woord geweldig.
Het beeld is haar scherp en met een resolutie van 1600 * 900 heb je ruimte genoeg op je scherm.
De randen van het scherm zijn niet zoals bij voorgaanden met kunststof afgerond. het scherm loopt helemaal tot in de rand. wel zit er een zwart frame om het beeld heen maar die is ook mooi glad tot aan de rand van het scherm.

Bouwkwaliteit en robuustheid:
Ik moet zeggen dat toen ik e laptop uit de doos haalde ik versteld stond van de degelijkheid van dit apparaat. Het heeft een alluminium beeldscherm(achterkant beeldscherm) en om het toetsenbord is het ook alluminium. Dit zorgt voor een een heel stevig aanvoelende laptop. Als je hem vast pakt kraakt of buigt er niks en als je hem gewoon hebt staat koelt het ook nog eens goed.
Het is brushed aluminium met een motief erin. Dit is smaak maar ik vind het er geweldig uit zien als persoonlijke gebruik of als zakelijk.

Ergonomie:
Het is net als ieder ander laptop niet echt ergenomisch gevormd. Maar, ik moet wel zeggen dat het toetsenbord erg fijn is. De toetsen staat IETS verder van elkaar af dan op de meeste laptops tegenwoordig. Het toetsenbord layout is nagenoeg hetzelfde als die van een mac.
verder kan ik hier niet veel van zeggen aangezien dit bij bijna elka laptop hetzelgde is.

Warmte- en geluidsproductie:
Ook hier sta ik versteld van.
Zon grote laptop zo weinig geluid.
je hoort de ventilator wel maar moet het wel stil zijn. Behalve als hij wat warmer word dan blaast hij iets herder maar verder is hij hartstikke stil. ook de warmte concentreerd zich rond de ventilator en dat zit bij de escape knop in de buurt maar daar kom je toch bijna nooit.

Mobiliteit en accuduur:
Wat ik vaker bij HP zie is dat ze gigantische adapters mee leveren.
Nou heb ik hier niet zon probleem mee maar qua ruimte in de tas bijv is het wel groot. Verder is er niks mis mee.
Bij mij gaat de accu zon anderhalf tot 2 uur mee. Dit snapte ik niet omdat dit zon grote laptop is.

Prijs:
De prijs is zoals iedere nieuwe laptop vrij hoog
ik heb deze laptop gekocht bij een winkel voor 1400 euro maar vind op zich dat hij het meer dan waard is aangezien het een perfecte desktop vervanger .

Al met al is het een geweldig apparaat waarmee je veel kunt doen zonder dat hij het er moeilijk mee krijgt.
Een nadeel heeft hij wel er zit van HP uit een fout in de software waardoor ej bepaalde software niet kan starten of installeren, je kan windows opdate niet gebruiken en je kan niet msn inloggen.
Maar zoals gezegd is dit een bekend probleem
Hiervoor hoef je alleen ff snel naar HP te bellen en je bent er al.
Ze sturen je dan een herstelschijf op nieuw en die zal dan ook het probleem oplossen.

Ik hoop dat deze review mensen heeft geholpen een keuze te maken of beter te hebben geinformeerd over deze laptop en hoop dat mensen die dit gelezen ook een reactie achterlaten als ik iets vergeten ben of als je meer wil weten over iets

Heb jij ook een HP Pavilion dv7-4050ed (WN813EA)?

Bedankt voor deze mooie review! Ik zit namelijk te denken om een nieuwe laptop te kopen aangezien mijn laptop een beetje oud word. Ik ga zeker kijken of ik deze laptop ergens kan bestellen. Grote adapter maakt voor mij ook weinig uit aangezien ik een grote tas heb :).
Heb de zelfde laptop DV7-4050ED niets als narigheid met de HP Windows 7 software.
Update service werkt niet, Windows Live werkt niet , Kortom alle Windows gerelateerde programma's werken niet , Update service Java wordt tegengehouden ,installeren van programma's loopt niet goed. is bekend bij HP maar nog geen oplossing voor gevonden.

Ik vraag me ook af of de gene die bovenstaande recensie heeft geschreven wel een werkend exemplaar heeft waar wel alle software volledig werkt. Ik zou dit graag vernemen daar ik nu het gevoel krijg dat HP dit niet goed getest heeft.

Harm
Hp heeft de problemen met de DV7 4050ED opgelost.
Bel met de Helpdesk voor oplossing. Binnenkort zit de oplossing in de updates van HP.
Ik ben vriendelijk geholpen door Hp. Verder geen klachten meer. Laptop werkt prima. Alleen jammer van kinderziektes in begin, echter die ondervind je nu niet meer.
gr
Misschien dan even je review aanpassen ;)
Ik wil even terug komen op het probleem met de HP DV7-4-50ED Na een mail naar de Verkoper (4laptop.nl) in deze mail verwezen dat na 20 dagen met HP gemaild te hebben en er geen oplossing zou zijn maar ze wel van het probleem afwisten de verkoper in de mail verteld dat ik de laptop niet zou aangeschaft hebben als ik van deze problemen wist en ze gemaild dat indien niet binnen 5 werkdagen een oplossing zou zijn ze de laptop terug konden halen omdat er in dit geval is er sprake van dwaling conform artikel 6:228 BW.
Deze ook gemaild naar HP en binnen twee dagen kreeg ik een mail dat ik een driver moest downloaden,met deze driver zijn de problemen opgelost.
Op onderstaande link kan men de driver ophalen.

m.v.g Harm
Thx a lot! Liep ook met hetzelfde probleem, maar na de driver-update kan ik windows weer updaten. Nu even 133 updates doorlopen :)
hey,

Ik wil zelf de dv7 4040ed kopen, maar ben aan het twijfelen tussen de zonet genoemde laptop en de Dell 1749.

Van de Dell hoor ik veel over de fan problemen, produceerd veel geluid e.d.
Van de Hp hoor ik dat er veel warmte problemen zijn, ook zelfs gehoord dat de fan gesmolten was. Tevens wat BSOD etc.

Op dit moment heb ik ook een hp en is perfect dus houd het 't lieft bij dit merk, kunnen jullie mij voorzien van wat informatie over problemen etc.

bij voorbaat dank!
Goede review.
Heb hem vandaag binnen gekregen. Ben er erg blij mee.

Weet iemand een goede sleeve voor deze laptop?
Er zijn voornamelijk sleeves voor 17" laptops.
Of anders een goede schoudertas waar deze (zonder sleeve) veilig meegenomen kan worden.
In de VS heet deze laptop DV7tse. Als je daarop zoekt op bv ebay, zie je heel veel sleeves langskomen
Hoi hoi,

Is er ook de mogelijkheid om een tweede hdd te plaatsen ?

groet,

René
Ja, in theorie toch.
Hiervoor moet je wel een hdd-kit bestellen bij HP.

Meer info kan je vinden op nbr-forum, meer bepaald: http://forum.notebookrevi...d-hard-drive-problem.html

Sommige leden van NBR hebben er al één besteld, dus weldra zal je daar meer info vinden hoe het in elkaar zit (installatie, kost,...).
Ik heb dezelfde problemen met de update functie in windows. Niet te begrijpen dat het niet werkt. HP schijnt geen oplossing te hebben. Alles al geprobeerd maar er zal af fabriek een oplossing moeten komen voor dit probleem.
Blijft toch gek dat ze in de snelste van de serie een 5400rpm schijf stoppen
Alhoewel het licht offtopic is, antwoord ik nog hier even op:

5400 rpm schijven zijn tegenwoordig al volwaardige tegenstanders geworden van 7200 rpm schijven.
5400 rpm schijven zijn nou eenmaal 'groener'. Ze verbruiken minder en boeten hiervoor vandaag (in recente schijven) weinig in snelheid. En in een laptop is energiezuinigheid belangrijk. Ook in desktop-replacements zoals deze volgens HP.

Btw, de enige (grote) laptopfabrikant die ik ken die soms nog standaard 7200rpm schijven levert is Dell hoor.
Ten tweede is niet de Pavillion, maar de Envy lijn hun topserie, daar zitten er wel 7200rpm schijven in.

[Reactie gewijzigd door c-mattic op 9 augustus 2010 09:02]