Asus Mini PC PN50-BBR545MD-CSM

Specificaties (HT)PC barebone met AMD Ryzen 5 4500U - Bekijk alle specificaties

Asus Mini PC PN50-BBR545MD-CSM Review

Eagle0 23 oktober 2020, 1.233 views Product gekocht

Asus Mini PC PN50-BBR545MD-CSM

Prima PC, vergelijkbaar met een NUC, maar wel ietsje groter.

Pluspunten

• klein
  • zuinig
  • goede geintegreerde gpu

Minpunten

• fangeluid

Prima PC, vergelijkbaar met een NUC, maar wel ietsje groter. Er past een 2,5" disk in, maar die gebruik ik niet.
Ik ben gewend dat systemen met deze form-factor op bepaalde plaatsen heet worden, maar die heb ik tot nu toe nog niet kunnen ontdekken.
Ik vind het fangeluid wel licht irritant, zeker ook omdat bij een totaalverbruik van 6Watt idle in Windows je zou verwachten dat de fan helemaal uit zou gaan, maar dat is niet het geval. Het lijkt erop dat het totale systeem-verbruik is gelimiteerd tot 25Watt. Bij gebruik van Furmark lijkt het in ieder geval niet hoger te komen. Ook als de cpu volledig belast wordt. De meegeleverde 65W voeding leek in eerste instantie ook wat overdreven, totdat ik me bedacht dat deze ook de potentieel zware USB-apparaten moet voeden. De geintegreerde GPU geeft naar mijn mening een prima resultaat. Veel beter dan de Intel varianten van desktop cpu's die ik heb.
De UEFI (-bios) is niet echt uitgebreid. Er is weinig in te stellen, vergelijkbaar met een standaard laptop. Dit is misschien ook wel te verwachten met een computer met een laptop-CPU.

Ik heb 1x16GB 3200 ddr4 sodimm in de PN50 gestopt, maar achteraf gezien had ik beter 2x8GB of 2x16GB kunnen gebruiken, omdat het een dual channel systeem is en veel van de snelheid van afhankelijk is van de snelheid van het geheugen.

Heb jij ook een Asus Mini PC PN50-BBR545MD-CSM?