Sandisk Extreme 8GB SDHC Class 6 of 10 (zie specs) Review

Femme 14 juli 2010, laatste update op 14 juli 2010, 2.572 views

Sandisk Extreme 8GB SDHC Class 6 of 10 (zie specs)

Pluspunten

• Uiteindelijk is het product bruikbaar.

Minpunten

• Idiote verpakking

De kaart werkt prima in mijn camera en over de prestaties heb ik geen opmerkingen.

Wat me wel bijzonder stoort is het verpakkingsmateriaal waarin deze sd-kaart wordt geleverd. Het leek er even op dat blisterverpakkingen op hun retour waren. Bij SanDisk is het besef kennelijk nog niet doorgedrongen dat klanten het niet kunnen waarderen als het onmogelijk is om een verpakking zonder hulpmiddelen te openen.

Na het kopen van de kaart wilde ik 'm gebruiken op een locatie waar ik geen schaar of mes ter beschikking had. Na een kwartier in gevecht te zijn geweest met de verpakking en diverse vormen van geweld alsmede ter plekke aanwezige scherpe voorwerpen gebruikt te hebben, was het me nog gelukt om de sd-kaart uit zijn verpakking te bevrijden. Uiteindelijk bood een heggeschaar soelaas.

SanDisk zou op zijn minst op de verpakking kunnen aangeven dat het product alleen te gebruiken is in combinatie met een schaar of mes.

Voor deze grove minachting van de klant verdient SanDisk van mij de beoordeling slecht.

Heb jij ook een Sandisk Extreme 8GB SDHC Class 6 of 10 (zie specs)?

Persoonlijk heb ik niet zo'n problemen met blisterverpakkingen. Gewoon een aardappelmesje in de hoek, of met een schaar de smeltpunten erafknippen.
Ben het met je eens wat betreft die blisterverpakking, heb er ook last van gehad bij mijn Sandisk CF-kaarten. Ze zouden die dingen wel eens vriendelijker mogen verpakken.
Jep , bijvoorbeeld in gerecycled karton. Weet je hoeveel plastic er nu wel niet wordt weggegooid?

[Reactie gewijzigd door n0elite op 14 juli 2010 18:50]

Anti-winkeldiefstal heet dat.

Het is de bedoeling dat je het niet met je handen open krijgt.

Dit is een van de redenen dat Sandisk bij diverse grote winkelketens populair is, naast de redelijk hoge betrouwbaarheid van de producten.

[Reactie gewijzigd door djunicron op 14 juli 2010 22:02]

Wat een extreem uitgebreide en hulpvolle review.
Wat verwacht je? Het is een sd-kaart. Het enige wat ik ervan wil is dat hij mijn foto's kan opslaan en dan wel meteen nadat ik 'm koop op elke plek waar ik ben.

Als ik een 19 inch server koop verwacht gereedschap nodig te hebben om 'm op te kunnen hangen in een rack. Het gaat hier om een sd-kaar.t Die wil ik in mijn camera kunnen stoppen, maar dat wordt me onmogelijk gemaakt door de verpakking die er omheen zit.
Misschien moet je eens een zakmesje kopen waar alleen een mesje aan zit. Deze aan je sleutels hangen. Heb ik ook altijd, niet om te bedrijgen :+ , maar om kleine dingen als dit te openen.
Voor zo'n review verwacht ik wel iets meer, bijvoorbeeld benchmarks, kunnen ze goed overweg met full HD filmen als je dat kan me je camera. Misschien de volgende x iets meer erbij vermelden.
Ik heb laatst een revieuw van 10 paginas gestreven over een euro-stroomstekker
Je had beter het forum kunnen gebruiken om dit duidelijk te maken.
Sinds wanneer telt een verpakking voor slechte kritiek op een product. Nu kan ik aannemen bij een shopreview dat de (verzend)verpakking een rol speelt.
Maar dit is truut in pakskes.
de verpakking was bij mij ook een probleem. Onderweg, zonder iets scherps, probeerde ik de verpakking te openen maar dit kon ik wel vergeten helaas!
Is het vanwege het feit dat Femme het geschreven heeft dat deze review nog twee sterren krijgt?

Ik vind het geen voorbeeld van hoe een review eruit moet zien, één ster vind ik eigenlijk nog te veel.
ik vind het ook enorm irritant als die vervloekte verpakkingen alleen met een scherpe schaar of met op kan krijgen. en dat mag best mee genomen worden in een review.
Als is dit eigenlijk natuurlijk gewoon even een flame naar scandisk voor hun aller consument vriendelijke verpakking.