Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell

Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell Review

tcviper 11 oktober 2020, laatste update op 11 oktober 2020, 4.932 views Product gekocht

Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell

Van alle geteste deurbellen is deze toch wel het meest aan te bevelen. Geen abonnement, perfect beeld en binnen 0.5 seconde een bericht op je mobiel als er aangebeld word. Alles werkt via UniFi Protect.

Pluspunten

• Prima kwaliteit
  • Extra led aan de onderkant voor licht
  • DIsplay voor weergeven berichten
  • Via Homebridge plugin ook in homekit

Minpunten

• Voeding van 24v nodig (20VA)

Kwaliteit Score: 5
De UniFi G4 deurbel is een prachtig product als je al van het UniFi protect systeem (camera's) gebruik maakt.

De deurbel van UniFi (van het merk Ubiquiti) is op dit moment nog altijd alleen in de USA verkrijgbaar (heb em via Viabox over laten vliegen) en werkt alleen standaard binnen het eigen UniFi Protect systeem. Wil je deze koppelen met Homekit dan zul je een plugin zoals Homebridge UniFi Protect moeten gebruiken en dit installeren op een NAS, Raspberry PI of computer in huis. De amerikaanse versie werkt overigens alleen juist met een transformator van 24v.

De app is super eenvoudig in gebruik, werkt bij mij direct. Zodra je deurbel ingeprikt is op spanning ziet de app de bel en kun je hem binnen 20 seconde aan het Protect systeem toevoegen. Daarna kun je alles instellen en bekijken, praten en op laten nemen. Het is overigens ook mogelijk een RTSP stream te verkrijgen van de deurbel.

De UniFi deurbel heeft een 138 graden kijkhoek en heeft tevens aan de onderkant een LED als extra verlichting voor bezoekers en een display om berichten weer te geven. De deurbel is de beste keuze als je al UniFi Camera’s gebruikt. Er word nog altijd verwacht dat deze voor het einde van het jaar ook in Europa te krijgen is.

Een absolute aanrader voor UniFi fans.

Heb jij ook een Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell?

Voor wie nog een mooie oplossing zoekt betreft de gong in combinatie met de UniFi Protect G4 Doorbell, ik heb de Honeywell Home DCP917S "Omvormerpakket deurbel bedraad naar draadloos" aangesloten zodat ik elke draadloze Honeywell Home deurbel (gong) kan koppelen; ik heb zelf de DC915S deurbel erbij gekocht. Ook al heeft de Honeywell omvormer 12VAC nodig, hij doet het prima op 24VAC! Ik gebruik de GACIA TF-B 15VA beltrafo en heb zowel de UniFi Doorbell als de Honeywell DCP917S omvormer dus op 24VAC.

Update: video van hoe ik je het werkend maakt: https://www.youtube.com/watch?v=r0YDI98qs0s

[Reactie gewijzigd door mloman op 26 oktober 2020 18:20]

Bedankt voor deze info! Zojuist dezelfde setup besteld.
Voor mij is het grootste gemis een PoE aansluiting. Die had voeding kunnen geven en Lan gegeven ipv wifi. Bij mij heeft data over een draad altijd de voorkeur bij niet verplaatsende objecten.
Gisteren toevallig een video van LinusTechTips gezien over deze deurbel -- https://www.youtube.com/watch?v=o1cgvG1Yadg

Natuurlijk wel duurder en je zit aan het UniFi ecosysteem vast (want je koopt deze deurbel niet om enkel een RTSP stream te gebruiken), maar je hebt de boel wel volledig in eigen beheer. :)

[Reactie gewijzigd door Wildfire op 11 oktober 2020 09:34]

Naja vast, je kunt sowieso altijd nog de RTSP streams gebruiken, maar ja... je zit inderdaad in Protect. Ik vind het een prachtig systeem persoonlijk,het werkt gewoon goed.
Van wat ik bij andere reviews gezien heb, is dat de geluidskwaliteit van de speakers dramatisch is. Mensen verstaan je slecht en het geluid is niet echt luid.

Ik zie er niets over in je review. Hoe ervaar jij dit?
Bij de ring is dit ook slecht en we zoeken een opvolger.
Zover ik dat kan beoordelen werkt dat prima, versta degene aan de deur prima en terug praten ook ok.
Mooie review, dank je! Welke beltrafo heb je gebruikt?

[Reactie gewijzigd door erikmolenaar op 20 oktober 2020 21:04]

Legrand 12/24v 25va, dan is er altijd genoeg power 😀
Thx! Ik ben geen elektricien, maar is 25VA i.p.v de aanbevolen 20VA geen probleem?
Ik wil voorkomen dat ik mijn geimporteerde deurbel meteen opblaas! ;-)
Nee hoor werkt uitstekend😀 Daarom zit er een module bij die tussen de trafo, gong en bel in zit, die reguleert dat.

[Reactie gewijzigd door tcviper op 20 oktober 2020 21:31]

Top dank je wel, ik bestel meteen dezelfde trafo!
Succes! 😀 Beste deurbel die ik getest en gehad heb, echt.
ik heb een ABB 25VA op mijn G4 deurbel gemonteerd, wifi en gong werken nu stukken beter. mocht je homekit gebruiken icm met een homekit hub, hou er dan wel rekening mee dat de meldingen vrij laat binnen komen zodra iemand voor je deur staat waardoor je deze mist zodra je homekit opstart, de Unifi app verwerkt dit sneller.

[Reactie gewijzigd door Bruzski op 22 oktober 2020 10:15]

Ik heb de ABB TM15/24 voor de G4 deurbel in gebruik. Neemt de helft aan ruimte in beslag en werkt net zo goed.

HomeKit integratie werkt bij mij net zo snel als de Protect app. Af en toe wel het euvel dat ik de speaker niet actief krijg.

Overigens ook gekoppeld aan Home Assistant voor de automatisering en Telegram zodat ik ook screenshots ontvang en terug kan zien.
Bedankt voor je review!
Is het ook mogelijk om de bel/gong uit te zetten, maar dat je wel een melding krijgt via de telefoon ?

[Reactie gewijzigd door KraveN op 3 december 2020 16:19]

weet iemand de wifi snelheid van de doorbell. :/

draait hier namelijk op 86 Mbpbs op 5ghz :?
Ja dat ligt natuurlijk aan de verbinding waar die mee verbonden is, hoe verder van het wifi punt af hoe lager he :) Hij kan tot 300 als het goed is op 5ghz.
mmm, oke, ik heb mijn AP bij de voordeur hangen, 5ghz kanaal 48, de unifi protect app geeft aan dat de bel op 86 Mbps draait, is dat voldoende, wat geeft ie bij jou aan?
Meer dan voldoende, al had ie 20 Mb dan was het nog prima, het is maar een streampje he :)

Bij mij is die rond de 50.
dank voor de duidelijkheid.. :)
Hmm...dan heb ik meer TBs in mijn NVR nodig... :/
Bedankt voor je review.
Kun je iets meer vertellen over de HomeBridge integratie?
Krijg je NV een melding te zien als je AppleTV in gebruik is?
Hoe snel krijg je een notificatie op je telefoon te zien/horen?

Thanks!