Noctua NF-A14 PWM, 140mm

Specificaties 24,6dB bij maximaal 1.500rpm - Bekijk alle specificaties

Noctua NF-A14 PWM, 140mm Review

MoietyMe 7 oktober 2020, laatste update op 12 oktober 2020, 377 views Product gekocht

Noctua NF-A14 PWM, 140mm

Ter vervanging van de twee standaard meegeleverde case fans van mijn Fractal Define S. Eerste indruk is dat ze stiller zijn tijdens idle, maar iets luider bij vol vermogen. Na het invoegen van de Low Noise adapter is het echter al een stuk beter vertoeven naast de Noctuas :).

Pluspunten

• Hoge kwaliteit materiaal
  • Verleng kabel, low noise adapter, en y-kabel meegeleverd
  • Hoge kwaliteit verpakking

Minpunten

• De meegeleverde anti-vibration stokjes zijn flut

Geluid (max) Score: 2
Geluid (min) Score: 5
Na twee jaar leek het mij toch een keer tijd om de twee standaard case fans in mijn Define S van Fractal te vervangen. Na het enige uitzoekwerk kwam ik bij de Noctua NF-A14 uit. De Define S komt zoals gezegd met twee 140mm fans. Tijdens deze upgrade ben ik maar meteen voor drie fans gegaan; twee intake en één exhaust.

Mooi stapeltje fans. De 120mm zijn voor een andere build :)

De opstelling.

De anti-vibratie dingetjes waren redelijk snel kapot. Dan maar met schroefjes :Y)

Heb jij ook een Noctua NF-A14 PWM, 140mm?