Spec Ops: The Line, PS3 Review

linksquest 28 september 2020, laatste update op 15 april 2021, 63 views Product gekocht

Spec Ops: The Line, PS3

Pluspunten

• Echt woestijn gevoel.
  • Dubai super goed nagemaakt.
  • Goeie muziek.
  • Sterk verhaal.
  • Stem van Nolan North aanwezig.

Minpunten

• Slordige gameplay fouten.
  • Veel te snel dood.
  • Gezichtsanimaties erg matig.
  • Lang wachten als je dood gaat.
  • Filmpjes telkens opnieuw moeten zien en soms niet kunnen skippen.

Gameplay Score: 3
Beeld Score: 3
Geluid Score: 3
Besturing Score: 3
Replaywaarde Score: 3
Stabiliteit Score: 3

Waar Spec Ops: The Line in eerste instantie een goeie game bleek te zijn, ben er achteraf toch niet positief over geworden. Maar hier kom ik straks nog op terug, laat ik eerst even het doel van het spel omschrijven. Jij bestuur Captain Martin Walker, en jouw missie is om vermiste bataljon, genaamd 33th, in Dubai terug te vinden. Maar als je eenmaal in Dubai aankomt, is het al niets meer wat het lijkt, alles ligt onder het zand, en alles is naast dat verwoest. Uit eindelijk blijkt niks op wat het lijkt en regeert de 33th in Dubai. Jouw missie word van kwaad tot erger, wat een simpele zoek missie was, word uiteindelijk een flink drama, waar niet alleen jij, maar ook je team maten onder leiden.

Gameplay

De gameplay is waar het toch wel van zich laat afweten. Ondanks dat je besturing goed te doen is, zitten er genoeg fouten in waar je gewoon wilt van word. Als eerste ben je enorm kwetsbaar, dat wil zeggen dat je vaak extreem snel dood gaat, en dat op elk niveau. Als je dood gaat moet je soms wel een minute wachten voor je uiteindelijk weer verder kunt spelen, en voor een game uit 2012 zou dit eigenlijk niet mogen. Maar het ergste wat er nog bij komt, is dat je vaak terug gezet word bij een filmpje die je net gezien hebt, die je ook weer moet bekijken en soms ook niet kunt skippen. Erg vervelend is dat. Ook op sommige punten blijven soldaten massaal lang opnieuw komen, wat soms een beetje overdreven is, maar waar ik wel mee kan leven. In die besturing zit helaas ook wat fouten, zo heb ik heel vaak dat ik meerdere malen moet drukken voor het poppetje in cover gaat of over iets een springt, en dat is enorm vervelend als je snel wilt zijn. Voor de rest is het een standaard Third-person shooter, waarbij je 2 verschillende wapens kunt dragen, 2 soorten handgranaten hebt en een flash bang. Je kunt je team maten makkelijk een uitschakel opdracht gegeven, en er zit genoeg afwisseling in de wapens. De actie is wat het spel op de been houd, want soms kun je lekker door knallen.

Grafisch

Grafisch gezien laat het soms wat van zich afweten, daarmee bedoel ik meer de personages. Heel soms zie je gewoon programeer foutjes, en soms zijn de gezichtsanimaties erg matig. Het naar voren brengen van een woestijn gevoel zit in dit spel wel dik in orde, daar kan ik niks negatiefs over zeggen. Ook vind het enorm vet dat “Nolan North” de stem van jouw personage doet, die man is gewoon geniaal. De muziek is soms best vet, vooral als die midden een schiet gedeelte opeens via de radio naar voren komt, erg leuk bedacht.

Multiplayer

Over de Multiplayer kan ik helaas niks zeggen, want iedere keer als ik de game opstart, raak ik offline. Heb het spel opnieuw gedownload en geïnstalleerd, maar helaas geen verschil. Omdat ik dit niet heb kunenn testen, neem ik hem ook niet mee in het eind cijfer en beoordeling.

Spec Ops: The Line is een game die leuk is om eens te spelen, maar me ook vaak genoeg het bloed onder de nagels uit haalde. Vooral dat lange wachten bij het dood gaan en telkens weer filmpjes opnieuw moeten zien waren mijn grootste ergernis. Ook het soms niet in cover kunnen gaan omdat het spel het niet toelaat is vaak erg vervelend en best slordig. De makers moeten zich na mijn mening op sommige dingen diep schamen dat ze dit nog in een game van 2012 durven te doen. Ik zeg niet dat de game enorm slecht is, maar sommige fouten hadden zo makkelijk verholpen kunnen worden en hadden gewoon niet meer in 2012 gemaakt mogen worden. Ik ben blij dat ik hem niet gekocht heb, maar gratis via Playstation Plus heb gekregen.

Meer reviews vind je op mijn website, ook exclusieve blogs en andere leuke content, bezoek mijn website op Linksquest.nl

Heb jij ook een Spec Ops: The Line, PS3?