Edifier TWS NB2 (Zilver, Zwart)

Specificaties In-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Edifier TWS NB2 (Zilver, Zwart) Review

dutchtechnerd 26 september 2020, 333 views
De reviewer heeft het product gekregen in ruil voor het schrijven van deze review.dutchtechnerd schreef afgelopen jaar 14 reviews, waarvan 100% gesponsord.

Edifier TWS NB2 (Zilver, Zwart)

Van EarPhones naar headphones naar Ear Buds lover! Na m'n vorige review over de Edifier W830BT had ik niet verwacht ooit nog weer terug te gaan, deze EarBuds hebben me overgehaald. Wat een geweldige dingen zijn het.

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Lange accuduur
  • Comfortabel
  • Luxe design

Minpunten

• Valt soms heel kort weg

In deze review ga ik het hebben over de Edifier TWS NB2. Deze draadloze oordopjes heb ik een week lang voor onder andere muziek luisteren en series kijken gebruikt. Op het moment van schrijven kosten deze earbuds €109,95.

Specificaties
Laadtijd: 1.5 uur voor de oordopjes en 2 uur voor de case
Speeltijd active noise cancelling aan: 7 uur (oordopjes) + 18 uur met de case
Speeltijd active noise cancelling uit: 9 uur (oordopjes) + 23 uur met de case

Uitpakken
Tijd op earbuds uit te pakken! :)

Ze komen in een mooi wit doosje. Op de voor- en achterkant zijn de specificaties weergegeven en de functionaliteiten.

De presentatie van de earbuds is zeer goed, zodra je het doosje opent komt er een mooi zwart doosje tevoorschijn.

In de bovenkant van het zwarte doosje zijn de accessoires verpakt, deze bestaan uit:
- USB-C oplaadkabel
- Beschermhoesje
- Handleiding
- Extra siliconen dopjes in verschillende groottes

Laten we de charging case is onder de loep nemen. De case voelt luxe aan en is mooi vormgegeven. Aan de bovenkant vinden we een logo, de achterkant is voorzien van een USB-C laadpoort en een led indicator.

Bij het openen zien we de oordopjes, de binnenkant is ook voorzien van een led indicator en een 'pairing'-knop.

Ik ben een groot fan van de futuristische look van de oordopjes. Ze voelen erg stevig aan en zijn minimalistisch vormgegeven, erg mooi!

In gebruik
Veruit het belangrijkste hoofdstuk van deze review.
Voorheen was ik een groot fan van in-ear oordopjes, dit was compleet veranderd na mijn review van de Edifier W830BT hoofdtelefoon. En nu weer terug naar in-ear earbuds? Absoluut! Wat een geweldige earbuds zijn dit. Zelfs na uren gebruik heb ik geen last of zweet, ik kan met 100% zekerheid zeggen dat dit de fijnste oordopjes zijn die ik ooit heb geprobeerd.

Het verbinden met je telefoon of laptop is appeltje eitje. Geen enkel probleem op dit gebied.

Tijdens het gebruik heb ik een paar keer gehad dat het geluid heel kort weg viel, beetje irritant maar geen dealbreaker. De earbuds beschikken over active noise cancelling, hierdoor wordt het achtergrondgeluid geminimaliseerd. Dit werkt prima en is eventueel ook uit te zetten. Het is ook mogelijk om 'game mode' aan te zetten, de latency tussen de earbuds en telefoon/computer wordt dan verminderd.

De batterijduur is uitstekend. Toen ik de earbuds binnenkreeg gelijk aan de lader gedaan, nu een week verder (3 a 4 uur gebruik per dag) en ze zijn nog steeds 50%.

Beide earbuds zijn voorzien van touch controls:

De oordopjes gaan automatisch aan en uit. Als je ze uit de case haalt gaan ze automatisch aan en vice versa. Daarnaast zijn de earbuds voorzien van 'in-ear detectie', als je een oordopjes uitdoet gaat de muziek/serie/film automatisch op pauze.

Edifier Connect-app
Edifier biedt ook een optie om hun Connect-app te gebruiken, geen must. Het is vrij simpele app, ik heb de app afgelopen week nauwelijks gebruikt. Wel is het erg handig om de batterijpercentage van beide earbuds te zien.

Audio
Na mijn idee is het geluid van de TWS NB2 uitstekend. De bass is aanwezig maar niet overduidelijk. De hoge tonen zijn bij zeer hard geluid wat vel, maar dan staan de earbuds ook echt heel hard, niet aan te raden dus! Voor je dagelijkse portie muziek zijn ze goed en films kijken met deze earbuds is echt genieten.

Prima earbuds voor dagelijk gebruik, geluid is prima en zitten erg comfortabel. De charging case is smal van formaat dus makkelijk mee te nemen. Door de lange batterijduur hoeft je niet bang te zijn dat ze snel leeglopen.

Heb jij ook een Edifier TWS NB2 (Zilver, Zwart)?