HP Photosmart 8250 (A4, 7,8/5,7 ppm, USB) Review

arbacw 16 juli 2008, 573 views

HP Photosmart 8250 (A4, 7,8/5,7 ppm, USB)

Pluspunten

• fotokwaliteit
  • printsnelheid
  • features

Minpunten

• afmetingen

Muziekweergave Score: 4
Afdruksnelheid Score: 5
Drivers en stabiliteit Score: 4
Ik heb deze printer nu een paar dagen in huis en kan niet anders zeggen dan dat het ver uit de beste printer is die ik ooit heb gehad.

De fotokwaliteit (op HP fotopapier) is nagenoeg gelijk aan die je krijgt als je je foto's bij een fotocentrale laat afdrukken. De mensen die de foto's gezien hebben geloven niet dat ze uit een "gewone" printer kwamen.

De printer heeft 2 papierlades, 1 voor A4 en 1 voor 10x15 fotopapier. Hierdoor is het eenvoudig te switchen tussen printen van documenten en foto's.

De printer heeft mogelijkheden om zonder computer gebruikt te worden. Er zitten sloten in voor XD, CF, SD en MS cards.
Tevens is er een USB poort waarop rechtstreeks een camera of Bluetooth USB stick aangesloten kan worden. Met name de laatste mogelijkheid maakt het eenvoudig foto's af te drukken vanaf je mobiele telefoon.

Verder bevat de printer een klein lcd schermpje waarop je foto's kan selecteren vanaf een memorycard. Je kan dan ook nog inzoomen.

De printer is wel wat aan de grote kant 15x44x40 (hxbxd), maar als dit geen bezwaar is dan is deze printer zeker een aanrader.

July 2008
Ik heb de printer nog steeds in bezit en ben nog steeds zeer tevreden. De printer blijft zuinig en de kwaliteit is nog steeds goed. Dit heb ik met mijn 5 vorige Epson printers niet meegemaakt.

• MSI Bluetooth stick
  • Standaard AMD 64 bit PC
  • Quad Core Intel CPU + Gigabyte MB
  • Linux

Heb jij ook een HP Photosmart 8250 (A4, 7,8/5,7 ppm, USB)?

Misschien nog een idee om iets te vermelden over de inkt en de prijs ervan? Vandaag de dag toch zeker nog een belangrijk aspect indien de aanschaf van een inktjetprinter overwogen wordt.