Specificaties Basispakket zonder interne opslag - Bekijk alle specificaties

Sony PlayStation Portable Go Zwart Review

paulvdwal 9 juli 2010, laatste update op 9 juli 2010, 1.808 views

Sony PlayStation Portable Go Zwart

Pluspunten

• Klein
  • Helder Scherm
  • Ligt goed in de hand
  • Zeer groot Spelaanbod via PS Store
  • Aantal Games speelbaar voor zowel PS3 als PSP, 1 maal aankopen dus, en spelen op zowel PS3 als PSP Go

Minpunten

• Klein
  • Accuduur is +/- 3-4 uur
  • Interface is niet Mini USB
  • Geen Media Go voor OS X (mount als een geheugenstick)

Randapparatuur Score: 3
Spelaanbod Score: 5
Multiplayer Score: 5
Multimedia Score: 4
De prijs is op dit moment vrij hoog 180-250 euro voor het apparaat alleen.
Als je er NU 1 koopt dan krijg je er 10 games bij via de PSP store ter waarde van 250 euro.
Ik heb mijn PSP voor 118 euro gekocht bij een groothandel weg. (Ex. BTW)

Bouwkwaliteit
Het plastic voelt wat goedkoop aan, maar als je het apparaat uitschuift dan voelt het schuif gedeelte stevig aan.
Ik heb de PSP Go nu enkele dagen in gebruik en ik heb mij er heel erg over verbaast dat het apparaat ontzettend licht is!
Ik heb hem gewogen met een geladen accu en een MS card erin; 155 Gram.
Ter vergelijking, mijn iPhone 3G 16GB weegt 137 gram.
En een PS3 Controller 181 gram!

Op de achterzijde staan om het PSP loge 2 halve cirkels, deze zijn van rubber, en beschermen dus de PSP Go tegen krassen!

Multimediafeatures
Met het Media Go programma van Sony kan je schijnbaar bestanden converteren naar een leesbaar formaat voor de PSP, helaas kreeg ik het programma niet werkend onder OS X, dus niet kunnen testen.
Onder windows wel getest, en het beviel totaal niet.
Erg leuk een iTunes look-a-like, met een PS Store en al.
Maar het werkt niet prettig en het is erg traag.

Ik heb een aantal filmpjes omgezet m.b.v. Videora PSP Converter.
Dat werkte goed en de filmpjes zijn op de Medium Kwaliteits Stand nog van zeer goede kwaliteit!
Ook het geluid is zeer goed.
De Gehoorbescherming kan je uitschakelen in het menu.

Multiplayer
M.b.v. Game delen kan je games onderling delen en spelen.
Tegen elkaar gamen kan dan dus ook!
Samen op PSP's Little Big Planet spelen of zo, terwijl er maar 1 iemand voor heeft betaald!

Spelaanbod
Op dit moment zijn er zeer veel games te downloaden in de PS Store.
Een aantal Games speelbaar voor zowel PS3 als PSP, 1 maal aankopen dus, en spelen op zowel PS3 als PSP Go.
Nadeel is wel dat de PSP Go verbind m.b.v. 802.11B...
11Mb/s.
Dus het binnen halen van bijvoorbeeld Little Big Planet duurt dan al gauw een uur tot anderhalf!
Dan gaat het downloaden m.b.v. Media Go stukken sneller!
Ook kan je via Media Go de game dan installeren op de PSP Go en ook backuppen!

Randapp en accessoires
Op een hoesje na...
Bijna is er niets te krijgen voor de PSP Go.
Maar omdat hij Blue Tooth heeft kan hij wel met een oortje verbinden of met een PS3 controller!
Ook had ik hem aan de autoradio gekoppeld, onderweg filmpjes kijken dus!
Ook kan hij aan een PS3 gekoppeld worden en m.b.v. Remote Play fungeert de PS3 als een rekenmachine en de PSP als uitvoer beeldscherm.
Erg leuk om HD games op een PSP te kunnen spelen.
Zo hoef ik niet mijn TV en PS naar de slaapkamer te brengen of de tuin als ik daar GTA of MAG wil spelen!

Voor dezelfde prijs heb je dus ook een apparaat dat wel UMD disks leest maar geen Blauwtand heeft.
Ik ben blij dat ik een PSP Go heb gekocht, ik heb hem nu een week, en heb er al met veel plezier mee gegamed!

Heb jij ook een Sony PlayStation Portable Go Zwart?

quote: Ik heb hem gewogen met een geladen accu en een MS card erin; 155 Gram.

Wat weegt ie dan met lege accu? :P

Leuke review. Maar je ps3 controller koppelen. Werkt dat goed?
ik wacht op de playstation phone, maar is ie echt zo portable als word beweerd?
wel leuk dat je twee psp go's kan hebben en dan tegen elkaar met het zelfde spel van de ps3 :Y)
en kan je hier echt controller op koppelen? wel grappig