HP PhotoSmart All-in-One Printer (C4780) Review

St00mwals 9 juli 2010, laatste update op 9 juli 2010, 1.509 views

HP PhotoSmart All-in-One Printer (C4780)

Pluspunten

• Simpele installatie
  • Simpel in gebruik
  • Touchscreen
  • Design

Minpunten

• Geen gescheiden kleuren cartridges
  • Wireless alleen 802.11b

Inktverbruik Score: 3
Muziekweergave Score: 5
Afdruksnelheid Score: 5
Drivers en stabiliteit Score: 4
Aangezien mijn Epson Stylus sx105 na 3 zwarte cartridge de kop al kapot had, maar weer op zoek gegaan naar een All-in-One van HP (die bevallen mij toch elke keer weer het beste).
Ik ben op deze gekomen, omdat die nog vrij nieuw is (april 2010) en voorzien van Wireless.
Foto's printen doe ik bijna niet, dus een echte foto printer vonden we niet nodig.
Mijn voruw had nog graag 3 gescheiden kleuren cartridges gehad, maar dan moest er direct weer 30-40 Euro bij en dat vonden we net iets te gek. Daarnaast had ik met de Epson mijn inkt altijd bijna tegelijk op.

De installatie ging goed en eenvoudig, het enige nadeel is dat als je niet goed oplet je direct alles installeert, en dus ook een programma om on-line inkt via HP te kopen, bij de installatie op mijn laptop kwam ik er pas achter dat je dan op een tekst regel moet klikken om je installatie keuzes te maken.
In eerste instantie heb ik hem via USB ge´nstalleerd en door de setup nogmaals uit te voeren kun je aangeven dat Wireless ook aan moet staan en dan kun je hem eenvoudig in je netwerk hangen.
Let wel op dit moet een 802.11b netwerk zijn, 802.11g of n pakt ie niet!!

Op mijn laptop (van de baas) heb ik alleen de printer driver ge´nstalleerd en door de printer via je browser te benaderen kun je van daaruit scannen, erg handig omdat je dan niet overal de scan software hoeft te installeren.

Het gebruik van het touchscreen maakt het gebruik erg makkelijk, je loopt op die manier een simpel menuutje door. Op deze manier kun je ook heel simpel foto's van je geheugenkaartjes (MS/DUO, SD, XD, MMC) printen.

De scan kwaliteit is gewoon goed en de kopietjes komen er ook mooi uit.

Al met al voor Ą 79,- een prima printer.

Heb jij ook een HP PhotoSmart All-in-One Printer (C4780)?

netwerk moet niet uitmaken, een G/N netwerk is veelal backwards compatible met B. denk dat het eerder aan jou router ligt, nu doe je net alsof iedereen het zal hebben ;) .