Microsoft Wireless IntelliMouse Explorer Bluetooth (USB) Review

Maeslant 21 april 2006, 569 views

Microsoft Wireless IntelliMouse Explorer Bluetooth (USB)

Pluspunten

• Ergonomisch
  • Licht
  • Functie toetsen (bij de duim, forward - backward toets)
  • Doet langer met de batterij dan mijn logitech muizen
  • Werkt op de interne bluetooth module (HP-notebook)

Minpunten

• Slaapstand (kan als negatief worden ervaren)
  • Geen accustand (zou makkelijk zijn, speciaal als deze via usb kan worden aangesloten)

Na het aanschaffen van een laptop met ingebouwde bluetooth module kwam bij mij het idee op om een draadlose muis erbij te kopen. Na wat zoeken kwam ik bij de volgende twee mogelijkheden:

- Logitech Mx900 (for bluetooth)
- Microsoft Intellimouse for Bluetooth

Aangezien de logitech nergens meer in de winkels te verkrijgen was maar besloten om even 2de hands te zoeken. Hier in huis al meerdere logitech setjes en tot volle tevredenheid. De muis is alleen nieuw en 2de hands niet te vinden. Daarna maar voor de microsoft variant gegaan.

Tot nu toe bevalt de muis uitstekend. Hij ligt lekker in de hand, echter is hij een stuk lichter dan de logitech muizen. Dit kan een voordeel zijn maar ik moet er erg aan wennen. Nu ik hem even heb gebruikt vind ik het fijner, alleen in het begin vond ik hem minder prettig omdat hij zo licht was.

Verder ligt hij erg goed in de hand, maar dit is een persoonlijke kwestie.

Het aansluiten van de muis was echt heerlijk, de interne bluetooth module laten zoeken en het knopje indrukken. 20 seconden later was de muis geinstalleerd en werkte hij perfect.

De muis gaat na een aantal minuten automatisch in de slaapstand wat ten goede komt van het batterijverbruik. Dit kan vervelend zijn als je spelletje speelt, echter is dit niet mijn doel dus voldoet hij perfect. De langere batterylife is voor mij belangrijker dan dat hij continu beschikbaar blijft.

Heb jij ook een Microsoft Wireless IntelliMouse Explorer Bluetooth (USB)?