Symantec Norton Internet Security 2006 (Retail, NL) Review

Soepstengel 21 april 2006, 816 views

Symantec Norton Internet Security 2006 (Retail, NL)

Pluspunten

• Goede firewall

Minpunten

• Slechte virus scan
  • Updates werken niet goed
  • Ondersteund geen FireFox

Gebruiksvriendelijkheid Score: 4
Systeemeisen Score: 4
Stabiliteit Score: 4
Ik heb dit programma lange tijd gebruikt op mij game pc. De installatie ging bij mij zonder problemen, geen problemen met internet of iets dergelijks.

Het programma werkte goed maar kon alleen geupdate worden met Internet Explorer, dus niet met FireFox. Dit alleen vond ik al een enorm min punt. Toen toch maar internet explorer terug gezet naar default zodat ik normaal kon updaten.

Ook daarna heb ik nog lange tijd problemen gehad met het updaten, updates die niet wouden installeren etc. Dit was na een aantal keren ook opgelost.

De firewall werkte gewoon goed, geen problemen mee gehad.

Uiteindelijk vertrouwde ik de virus scan niet hellemaal dus ben ik gaan zoeken naar een virus test bestand. Eicar was het test bestand dat ik ging gebruiken. Tot mijn grote verbazing kon ik de test file gewoon downloaden. Hij kon ook gewoon op mijn harde schijf blijven staan maar zodra ik deze openede of handmatig ging scannen vond hij de virus. Dit is voor mij onacceptabel en heb het programma meteen verwijderd.

Daarna ben ik maar weer overgestapt naar mijn vertrouwde NOD32 en de normale windows firewall.

Kortom mijn ervaringen zijn niet al te best met dit paket!

Heb jij ook een Symantec Norton Internet Security 2006 (Retail, NL)?

Er is toch iets mis geweest met je config hoor, norton is wel degelijk is staat de eicar string te herkennen.
Zou kunnen dat deze hem herkent als test-string, en daarom geen alarm geeft...
Omdat Symantec zeker wil dat mensen niet schrikken als het EICAR-virus wordt herkend? Het verspreidt zichzelf niet, dus mensen zullen het meestal net downloaden om de virusscanner te testen. Dan geeft het wel een goed gevoel als ie gelijk eruit wordt gepikt..
Denk jij niet dat de NIS firewall beter is dan de Windows Firewall?