Dell Inspiron Mini 10 (N00S1001) Review

David Webb 6 juli 2010, laatste update op 6 juli 2010, 1.835 views

Dell Inspiron Mini 10 (N00S1001)

Pluspunten

• goede accu
  • helder scherm
  • goede netwerk mogelijkheden

Minpunten

• nog geen gevonden

De Inspirion mini 10 is een handig apparaat. Ik moet er wel een kanttekening bij zetten. Deze min laptop heb ik gekocht voor erbij. Ik zocht een apparaat wat makkelijk mee te nemen is op reis. Wat eenvoudig tekstverwerken, internetten en mail lezen.

De Mini 10 is een ideale reislaptop. Het is licht laptopje en neemt weinig ruimte in. De legio vrije Wifi-hotspots kunnen direct worden gebruikt en het Internet gaat dan ook soepel. De door Dell geleverde tooling voor Wifi is aardig maar niet echt noodzakelijk.Het ziet grafisch wat gelikter uit dan de standaard Windows variant.

Hoewel Wifi meestal wel wat stroom trekt kan ik toch met gemak uren zitten werken zodra een stopcontact op te zoeken. Gemiddeld haal ik met de 9-cell accu zo'n 15 uur internetten bij een redelijk tot matig signaal. Daarentegen trekt een virusscannerof het bekijken van film (file on disc) in twee tot drie uur de accu met gemak leeg. Het opladen van een lege accu kan wel enkele uren in beslag nemen. Dit is op een rondreis in het buitenland soms wel eens lastig, maar het hoort er bij.

De Mini is niet echt een racepaard. Het booten duurt met gemak een paar minuten en het starten van applicaties even duren. Het installeren van de Portable Apps is zeker geen overbodig luxe.

Verwacht danook geen extreme prestatie van de mini 10. Hiervoor moet je echt uitwijken naar een desktop of een volwaardige laptop.

Heb jij ook een Dell Inspiron Mini 10 (N00S1001)?

No offence, maar ik ben bang dat dit niemand echt verder zal helpen. Dit mag wel een stuk uitgebreider en details zijn ook belangrijk. Dit stuk had ik ook kunnen schrijven zonder de laptop in bezit te hebben :X

'uren zitten werken zonder een stopcontact op te zoeken' dat kunnen we allemaal wel bedenken, in een review wil je dan juist lezen hˇeveel uur je op de accu kunt werken, onder welke omstandigheden, etc.

Nogmaals, vat dit niet verkeerd op maar je kan er zoveel meer van maken nu je die mooie laptop in je bezit hebt ;)