Iiyama ProLite E435S-B (17", 10ms, D-sub/DVI-D, Zwart) Review

Soepstengel 20 april 2006, laatste update op 20 april 2006, 352 views

Iiyama ProLite E435S-B (17", 10ms, D-sub/DVI-D, Zwart)

Pluspunten

• Snelle reactie tijd
  • Mooi beeld
  • Makkelijk te bedienen
  • Hoge resolutie

Minpunten

• Geen DVI kabel meegeleverd
  • Zwart is niet zwart
  • Backlight heel goed zichtbaar bij zwart scherm maar niet hinderlijk

Dit scherm heb ik sinds 2005 en ik ben zeer tevreden over dit product.

Het scherm heb ik gekocht voor 250-350 euro. Het scherm zelf vindt ik er erg goed uitzien, de rand van het scherm is niet zo groot dus je scherm is niet kleiner dan het lijkt. De opties op het scherm zijn gewoon goed (automatisch scherm aanapassen, picture mode en economic mode) en niet overdreven veel of moeilijk.

De snelle reactie tijd doet het beeldscherm heel goed, games en video werken werkelijk perfect op dit beeldscherm! De backlight is inderdaad te zien bij een zwart scherm maar bij games en films valt dit nauwelijks op. Zwart is niet echt zwart waneer de brightness op vol vermogen staat samen met het contrast maar dit is te verhelpen door deze wat naar beneden te schroeven.

De opties op het scherm om snel te switchen tussen picture mode en economic mode wordt bij mij heel erg veel gebruikt bij het switchen van games naar een internet pagina zodat het scherm niet te fel wordt door een witte pagina. Hellaas zijn deze modes niet naar eigen wens aan te passen zo ver ik weet.

Tot mijn grote verbazing zat er geen DVI kabel bij het scherm dus moest deze er apart bij gekocht worden voor 15 euro. Dit is wel aan te raden (als je natuurlijk een video kaart hebt die dit ondersteund) om zo het maximale uit je monitor te halen.

Ik heb dit scherm niet om hoeven ruilen vanwege slechte kwaliteit of dode pixels. Bij informatique kon ik voor een extra garantie van 40 euro het scherm zo terug brengen, deze optie niet genomen en toch geen dode pixels!

Kortom, een zeer goed scherm voor een zeer goede prijs!

Heb jij ook een Iiyama ProLite E435S-B (17", 10ms, D-sub/DVI-D, Zwart)?

Ik heb dit scherm ook. Ik ben het idd met je eens dat de zwartweergave erg slecht is. Je ziet duidelijk de backlights; vooral als het in je kamer donker is.

Ook vind ik het design een tikkeltje lomp ;) Ik zie ook regelmatig TFT's met mooie dunne randen, wat imo toch mooier is. Maar toen ik mijn scherm kocht (maart 2005) was dit het enige scherm van een bekend merk welke DVI had en tegen een gunstige prijs te koop was. Maar achteraf had ik liever nog een half jaartje gewacht tot er meer vergelijkbare schermen (qua prijs en specs) te koop waren. Bijv. de E431S (het nieuwe model met DVI en 8ms oid) is net zo duur en toch wat beter dan die E435S (betere zwartweergave en mooier design).

Met andere woorden, vandaag de dag zou ik dit scherm niet meer kopen ;)