Edifier TWS NB2 (Zilver, Zwart)

Specificaties In-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Edifier TWS NB2 (Zilver, Zwart) Review

Ziccy 31 augustus 2020, laatste update op 15 september 2020, 276 views

Edifier TWS NB2 (Zilver, Zwart)

Mooie en zakelijke draadloze in-ear set met zeer langer batterijduur. Uitstekende geluidskwaliteit, handige in-ear detectie en active noise cancelling. Ideaal om mee te (video)bellen en ook perfect om muziek mee te luisteren.

Pluspunten

• Zeer lange batterijduur
  • Perfect om mee te bellen
  • Handige in-ear detectie
  • Handige draagbare oplaadcase
  • Zeer goede geluidskwaliteit
  • USB-C oplaadkabel

Minpunten

• Blijft draadloos
  • Geen volume-controle

Intro
Net als heel veel anderen werk ik nu al geruime tijd thuis. Dit verloopt allemaal goed, aangezien mijn werk zich hier ook voor leent. Maar ongeveer 80% van mijn werkdag zit ik in calls. Deze calls doe ik nu met een setje oortjes die bij mijn telefoon zaten. Maar voorlopig zitten we nog wel even thuis, dus ben ik mij gaan oriënteren op een setje draadloze oortjes.

Voor mij is het vooral belangrijk dat ze goed functioneren tijdens het bellen. En dan ook op allerlei verschillende manieren. Niet alleen via de telefoon maar ook via mijn laptop en dan met Zoom, Slack, Teams en Skype.
Daarnaast is batterijduur ook erg belangrijk voor mij. Ik werk lange dagen waarvan dus een groot deel van de dag bestaat uit calls. Uiteraard moet de set ook geschikt zijn voor het beluisteren van muziek en dan vooral tijdens het sporten. Maar dit is voor mij wel bijzaak. Na een tijdje zoeken en afwegingen maken kreeg ik de unieke kans via iBood om de Edifier TWS-NB2 set te testen. Na een tijdje uitvoerig proberen is het nu aan mij om mijn ervaringen te delen. Hopelijk is deze review nuttig, feedback is altijd zeer welkom.

Unboxing
Dit blijft leuk. En ik moet zeggen dat, ondanks ik al meerdere filmpjes van deze set heb bekeken, ik nog steeds heel erg positief verrast werd tijdens de unboxing. Er is namelijk echt zorg besteed aan de verpakking, maar ook zeker de case waarin de set zit. De case is gemaakt van leer en voelt en oogt zeer prijzig. Hierdoor heb je meteen het idee dat je kwaliteit in handen hebt.
Naast de case en de draadloze oordopjes, wordt er nog een USB-C kabel meegeleverd, extra maten oordopjes en een tasje om de case in te doen.

Design
Ik heb gekozen voor de zwarte set, deze vond ik persoonlijk mooier en zakelijker dan de witte set.
De combinatie van zilver en zwart werkt goed en maakt het een mooie set. De zwarte leren case maakt de set compleet.

Eerste gebruik
Als eerste stap heb ik de app gedownload en de set gekoppeld met mijn telefoon. Dit ging, zoals je ook mag verwachten, heel eenvoudig. Via de app kun je je oordopjes volledig instellen, denk hierbij aan het volume, in-ear detection, game mode en tap sensitivity.
Aangezien ik de set ook veel in combinatie met mijn laptop wil gaan gebruiken, heb ik ze ook direct gekoppeld aan mijn laptop en ook dit ging heel erg snel en eenvoudig.
Zowel op mijn telefoon als laptop een eerste test gedaan met het beluisteren van muziek en de eerste ervaringen waren meteen heel erg positief. Ook getest in combinatie met YouTube, Netflix en Twitch. Vooral mooi en goed om te zien dat er geen latency is, waardoor het kijken naar deze kanalen heel erg prettig is.

Functionaliteiten
Een heel groot pluspunt voor mij is de in-ear detectie. De oordopjes pauzeren muziek automatisch zodra ze uit het oor worden gehaald, en spelen verder zodra je ze weer in doet, je mist dus niets.

Door de Active Noise Cancelling blijf je altijd gefocust en zonder afleiding. Deze functie is makkelijk te activeren en te deactiveren.

De TWS NB2 heeft een stof- en waterdichtheid van IP54. Heel eerlijk, IP54 is volgens mij geen officiële norm. Maar simpel gezegd betekent dit, dat de oordopjes vanuit elke richting beschermd worden tegen een matige hoeveelheid stof en waternevel. Dus tijdens het sporten kun je gewoon blijven genieten van je muziek.

De batterijduur is extreem lang voor een set draadloze oordopjes. Zeker in vergelijk met alle andere draadloze sets die ik heb bekeken.
32 uur (9 uur oordopjes + 23 uur oplaadcase) met ANC uit, 25 uur (7 uur oordopjes + 18 uur oplaadcase) met ANC aan, ze houden het dus een hele lange tijd vol.

Geluidskwaliteit
Een van de belangrijkste punten is natuurlijk de geluidskwaliteit. En deze is echt uitstekend!
Hierbij moet ik aangeven dat ik geen audiofiel ben, maar wel genoeg vergelijksmateriaal heb om te zeggen dat de geluidskwaliteit van deze set echt goed is.
Ik gebruik de set vooral voor calls en ik kan oprecht zeggen dat het geluid heel erg helder is en absoluut vergelijkbaar met sets die niet draadloos zijn.
Helaas treed er wel eens een kleine storing op, het blijft draadloos, maar niet zo vervelend dat ik weer terug gestapt ben op de bedraade set.
Waar veel draadloze sets wel een goede geluidskwaliteit hebben, hebben de meeste sets niet de beste microfoon, waardoor de geluidskwaliteit voor de ontvanger niet als prettig wordt ervaren.
Dit heb ik uitvoerig zelf getest, maar daarnaast heb ik ook feedback gevraagd. De geluidskwaliteit van de ontvanger, is ook heel erg goed en presteert veel beter dan menigeen ander draadloze set.
Ook bij het beluisteren van muziek is de kwaliteit heel erg goed. De bastonen zijn behoorlijk aanwezig, maar niet overdreven of kunstmatig opgepompt.
In vergelijking met andere sets die ik heb gehad of geprobeerd scoort deze set zeer goed. Maar voor een echte audiofiel zullen er zeker sets verkrijgbaar zijn die beter scoren op dit punt.

Voor wie geschikt
Eerlijk gezegd denk ik dat deze set voor een heel breed publiek interessant is.
Zelf gebruik ik de set vooral voor calls via Slack, Teams, Zoom en Skype. En hiervoor kan ik de set zeker aanbevelen. De microfoon is echt goed en batterijduur heel erg lang, waardoor je makkelijk je werkdag doorkomt.

De Edifier TWS-NB2 oordopjes bieden al met al een erg goede gebruikservaring en zijn op belangrijke punten een stap vooruit ten opzichte van de concurrentie. De belangrijkste punten zijn de lange accuduur, in-ear detectie, een goede en sluitende pasvorm, en natuurlijk ANC.
Of je ze nu wilt gebruiken voor calls of het beluisteren van muziek, deze set scoort op beide punten heel erg goed.

Heb jij ook een Edifier TWS NB2 (Zilver, Zwart)?