Edifier TWS NB2 (Wit, Zilver)

Specificaties In-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Edifier TWS NB2 (Wit, Zilver) Review

Radu_D 31 augustus 2020, laatste update op 31 augustus 2020, 831 views

Edifier TWS NB2 (Wit, Zilver)

Strakke, betaalbare en kwalitatieve draadloze oortjes die de concurrentie gaat wakker schudden! De Edifier TWS NB2 maakt indruk met zijn geweldige geluidskwaliteit, in-ear detectie, noise cancelling en lange batterijduur. Een waardige keuze als je op zoek bent naar goede bluetooth in-ear oortjes. Watch out Samsung, Apple.

Pluspunten

• Zeer goede geluidskwaliteit
  • Lange batterijduur oortjes + case
  • Elegant Design
  • In-ear detection
  • Bluetooth 5.0

Minpunten

• Active noise cancelling minder goed
  • Valt heel soms kort uit

INTRODUCTIE

Ondertussen zijn er talrijke opties voor in-ear draadloze oortjes waarbij Apple en Samsung qua design en kwaliteit momenteel nog koploper van zijn. Ik heb van IBOOD de kans gekregen om deze bluetooth oortjes van EDIFIER uit te testen en een eerlijke review te schrijven. Dit zal voornamelijk mijn persoonlijke mening en ervaring beschrijven bij het gebruiken van de Edifier TWS NB2.

DE VERPAKKING

Je merkt dat fabrikanten meer en meer detail steken in het presenteren van hun product. Hier valt het dan ook meteen op dat ze kwaliteit willen laten uitstralen. Dat is dan zeker ook gelukt, het is een mooie compacte doos met op de achterkant informatie over de inhoud en de functionaliteiten.
Zodra je de doos uitvouwt krijg je meteen de Edifier case gepresenteerd.

In het bovenvakje zit nog een doosje met:
- Extra oodopjes van verschillende grootte
- Oplader USB-C
- Garantieboekje en handleiding
- Beschermingshoesje

Hieronder kan je alvast een korte unboxing video zien van de oortjes:

ONTWERP/ DESIGN

De case en de oortjes hebben een mooi en minimalistisch design dat toch wel gemaakt is om op te vallen.
De oortjes voelen en zien er kwalitatief uit, je zou niet verwachten dat deze van plastiek zijn. Ze doen een beetje denken aan de Airpods met de pootjes die uitsteken, maar dan met een meer futuristische look.
De oplaadcase is heel compact en zit goed in de handen. Het is ook gemaakt van hard plastiek, maar met de look van imitatieleer. Bij het openen van de case zie je de synchronisatieknop om je oortjes te linken via bluetooth.

COMFORT & GEBRUIK

De Edifier oortjes pasten bij mij niet direct, maar zodra ik de topjes vervangen had met de kleinere zaten ze meteen goed. Na enkele uren gebruik had ik geen last of irritatie.Je voelt ze beter zitten dan bijvoorbeeld de zolo liberty + oortjes omdat de oordopjes iets dieper komen te liggen Ze liggen hier meer in lijn met de JBL Reflect mini 2. Persoonlijk stoorde mij dit niet, maar er zijn wel oortjes die zachter in je oor zitten. Ze blijven in ieder geval goed zitten bij elke activiteit, zelfs bij het sporten.

De oortjes zijn ook heel snel verbonden met je toestel. Ik heb het zowel op mijn gsm als mijn tablet meteen kunnen synchroniseren. Ik heb maar 1 of 2 keer een seconde gehad dat het geluid wegviel, maar over het algemeen was de verbinding zeer goed.

Het leuke aan de oortjes is de in-ear detectie. Eens je de oortjes hebt verbonden kan je meteen luisteren naar je muziek, zodra je ze terug in de case steekt gaan ze vanzelf uit. Als je ze terug wilt gebruiken moet je ze gewoon in je oren steken en ze springen automatisch terug op. Dit werkt heel goed en is heel gemakkelijk. Als je maar 1 oortje eruit haalt dan pauzeert de muziek tot je die terug steekt.

Ze beschikken over "active noise cancellation". Hierdoor wordt het achtergrondgeluid verminderd. Je hoort uiteraard nog een beetje je omgeving, maar de muziek komt beter op de voorgrond te liggen. Dit was voor mij goed genoeg. Voor degene die het omgevingsgeluid volledig weggefilterd willen zien zal dit niet voldoende zijn.

De oortjes beschikken ook over "ambient sound". Net zoals ze het omgevingsgeluid kunnen tegenhouden, kunnen ze het ook doorlaten terwijl je muziek afspeelt. Het nadeel hierbij is dat de oortjetsl het geluid doorgeeft zoals je het normaal zou horen en geen extra boost geeft. Hierdoor zal de muziek het omgevingsgeluid wat te hard verdoezelen. Ik moest de oortjes toch uitnemen om te horen wat er gezegd werd, terwijl deze functie net dit zou moeten toelaten. Ook hier kan ik even het verschil aanhalen met de zolo liberty + oortjes waarbij het ambient geluid wel een boost krijgt en je al wat beter kan verstaan wat er rondom je gebeurt of gezegd wordt.
Als laatste hebben ze nog de "game mode". Dit verbeterd de synchronisatie tussen de oortjes en je toestel zodat er weinig latentie is bij het kijken van een video of het spelen van een spel. Zonder dit aan te zetten merkte ik eerlijk gezegd al heel weinig latentie. Met game mode opgezet was er dus zo goed als geen issue.

De Edifier TWS NB2 kan ook worden gekoppeld met de bijbehorende app, Edifier Connect.
Je kan hier verschillende zaken mee controleren en bedienen:
Batterijstatus oplaadcase en oortjes
Spel modus aan/ uit
Ambien sound aan/uit
Noise cancellation aan/uit

Settings:
Handleiding bekijken
Bluetooth verbinding aan/uit/re-pair
Prompt tone level setting (Wijzig het volume van de gesproken aanwijzingen)
In-ear detectie
Wijzig de tikgevoeligheid
Getimede uitschakeling
Schakel oordopjes aan of uit
Voer de fabrieksinstellingen uit

Helaas heeft de applicatie geen Equalizer. Als je de bass, treble of hogen noten wilt aanpassen zal dit dus niet lukken. Hopelijk komt dit met een update later nog in de app.

Er is vervolgens ook geen instelling waarmee u uw aanraakfuncties kunt wijzigen? De aanraakfuncties langs de zijkant van elk oortjes laat je toe om :

Links
2X tikken = Schakelen tussen normale modus, Ambient modeus en ANC
3X tikken = Gaming mode aan/uit

Rechts
2X tikken = Play/pause of Opnemen/ophangen
3X tikken = Volgend liedje

De batterijduur van deze oortjes is heel indrukwekkend. Je laad de oortjes op door ze in de case te steken en de case zelf dan weer via een USB - C kabeltje. Op deze manier heb je tot 32 uur batterij. De oortjes hebben ongeveer 7 uur, samen met de case kan dit dus verlengd worden met 25 uur. Uiteraard zal dit beperkt worden bij het gebruik van de Game modus, ANC of Ambient sound modus.

AUDIO

De Edifier NB2 presteert vooral heel goed op vlak van audio.
De midden tonen zijn uitstekend, de zang komt helder en duidelijk naar voren. Voor de lage tonen is de bass ook meer dan voldoende aanwezig en aangenaam. De bass is duidelijk te horen en overstemt de hoge en midden tonen niet. Het geluid is dus over het algemeen goed gebalanceerd en zuiver, enkel de hoge tonen zijn bij luid niveau wat scherp, maar aangezien ik mijn geluidniveau nooit te hoog zet heb ik hier weinig last van gehad. Het opnemen van telefoongesprekken gaat ook zonder problemen. Zowel ik als de ontvanger kon mijn stem goed en duidelijk horen.

CONCLUSIE

Alleen al voor de prijs (adviesprijs 99 €) is de Edifier TWS NB2 een uitstekende keuze voor iedereen die op zoek is naar een paar kwalitatieve in-ear bluetooth oortjes. De audio is geweldig en de algehele gebruikerservaring is uitstekend. De app heeft ruimte voor verbetering, maar kan eenvoudig worden opgelost door middel van een firmware-update. Indien je onder de 100 euro wil blijven en toch goede oortjes wilt die naar mijn mening kunnen concurreren met de oortjes van Samsung en Apple dan zit je zeker goed met deze EDIFIER TWS NB2.

Heb jij ook een Edifier TWS NB2 (Wit, Zilver)?

Jazeker, nette review. Ik heb de oortjes sinds gisteren in mijn bezit. Ben er blij mee in alle opzichten. Jammer dat de app niet in de Playstore staat, maar van de site van de fabrikant moet worden gedownload. Een security alert derhalve van mijn SEP Mobile app. Kunnen de oortjes eigenlijk gepaired staan met meer dan één device?
Hey ik heb die wel in de playstore gevonden hoor, edifier connect niet tegengekomen? Ik heb mijn gepaired met mijn gsm en tablet je moet welnzien dat je van de ene de bluetooth afzet. Daarna paired die steeds met het laatst verbonden toestel.Groetjes
Alsnog gevonden! Dank voor je reply. Het vreemde is dat als je als zoekargument alleen 'edifier' gebruikt, je geen apps in de Playstore vindt. Ok, dat pairen etc ga ik morgen proberen.
Waar is deze nu te verkijgen?
Beste

IBOOD gaat die af en toe aanbieden aan een goede korting, zo heb ik hem ook kunnen bemachtigen. Op de website van Edifier kan je hem volgens mij ook wel bestellen.

Groetjes