Edifier TWS NB2 (Zilver, Zwart)

Specificaties In-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Edifier TWS NB2 (Zilver, Zwart) Review

Hitspot 24 augustus 2020, laatste update op 24 augustus 2020, 219 views

Edifier TWS NB2 (Zilver, Zwart)

Compacte oortjes die er ook goed uitzien met active noise cancelling en automatische pauze-functie van zodra je 1 oortje uitneemt. Handige verpakking met verschillende formaten van oortjes en spat en stofbestendig.

Pluspunten

• Kwaliteitsvol geluid
  • Verschillende formaten zodat hij sowieso past
  • Zeer lange batterijduur
  • Handige draagbare oplaadcase
  • Eenvoudig te koppelen via Bluetooth
  • Automatisch pauzeren

Minpunten

• Beperkte handleiding
  • Niet te koppelen met Playstation
  • Bij luid volume kan iedereen mee luisteren
  • In het begin beetje zoeken naar juiste formaat

Verpakking

Toen de oortjes in de brievenbus zaten (ik mag deze testen dankzij IBOOD), schrok ik hoe compact het was. Nochtans was deze schrik voor niets nodig. De verpakking is zeer luxueus en goed over nagedacht: Oplaadcase waar de oortjes magnetisch in passen, USB aansluiting, reiszakje en verschillende formaten van oorstukjes. Daarnaast ook een (beperkte) handleiding en een garantieboekje. Het enige nadeel aan deze compacte verpakking is dat er geen stekker bij zit.

[b][Design/b]

Hier valt eigenlijk alleen maar goeds over te zeggen. Niet alleen de verpakking ziet er luxueus uit, ook de oortjes op zich mogen er wezen. Compact maar kwalitatief.

Geluidskwaliteit

Opnieuw aangenaam verrast. Ondanks het kleine formaat valt deze kwaliteit zeer goed mee. Meer nog, het is echt aangenaam om naar muziek te luisteren. Ook bij een iets luider volume komen de bassen redelijk goed door en hoor je geen vervorming. Het enige nadeel is wel dat de omgeving dan mee kan luisteren.

Specificaties

Ingebouwde microfoon

Dit was zowat de eerste mogelijkheid die ik testte. Een telefoongesprek ging super vlot en de tegenpartij wist niet dat ik op deze manier belde. Duidelijke melding dat je telefoon krijgt, je kan opnemen via de touch-gevoelige zijkant en je kan direct beginnen bellen. Deze gevoeligheid kan je trouwens ook nog aanpassen zodat je harder of minder hard dient te drukken. Een pluspunt zodat je niet altijd je telefoon uit je zak moet halen als je bijvoorbeeld aan het fietsen bent.

Noise cancellation

Hier ben ik ook wel aangenaam door verrast. De oortjes spelen muziek, de tv staat op achtergrond op en ik hoor de tv toch wel. Als ik de ANC opzet verdwijnt deze tv bijna in het niets. Hij zal natuurlijk niet alles wegfilteren, maar toch een groot stuk.

Ambient sound

Dit zou er voor moeten zorgen dat je alle omgevingsgeluid nog hoort en tegelijk je muziek. Vind ik persoonlijk minder geslaagd omdat we met in-ears werken en de muziek toch nog altijd overheerst. Als je een gesprek wil voeren is het toch nog altijd beter om een oortje uit te nemen.

In-ear detection

Dat brengt met automatisch bij de volgende feature, de in-ear detection. Dit is echt een meerwaarde. Van zodra je een oortje uitneemt pauzeert de muziek en kan je gewoon een gesprek voeren. Gesprek klaar? Oortje in en luisteren maar!

Batterijduur

In 1 woord: fantastisch. Niet alleen kan je met de oortjes 7u aan 1 stuk luisteren, maar dankzij de handige case kan je deze tussendoor verder opladen. Je zou perfect een lange afstandsvlucht kunnen doen met deze oortjes zonder ook maar 1x een stopcontact of een USB aansluiting hoeven te zoeken!

Waterbestendigheid

De oortjes zouden spatwaterdicht moeten zijn. Ik heb ze eenmaal gebruikt bij het lopen en kreeg een kleine bui over me heen dus getest en goedgekeurd. Hoe ver je hier in kan gaan weet ik niet maar normaal zou een gewone regenbui geen probleem mogen vormen (althans volgens de handleiding).

Gebruiksgemak

Ondanks de beperkte handleiding heb je deze eigenlijk niet nodig. Eenvoudig te koppelen via Bluetooth en je kan onmiddellijk muziek beginnen luisteren. Het was voor mezelf in het begin wel even zoeken om de oortjes comfortabel en goed in te steken zonder de schrik te hebben dat ze zomaar zouden uitvallen, maar dankzij de verschillende formaten heb ik nu mijn goede combinatie gevonden. In tegenstelling tot bedrade oortjes kunnen deze toch enkele uren inzitten zonder last te krijgen van mijn oren.

Voor wie geschikt?

Ik denk dat dit een zeer breed publiek kan aantrekken. Jong, oud, iedereen die graag muziek luistert kan dit zeker gebruiken. Jammer dat je de oortjes ook niet aan een spelconsole zoals Playstation kan koppelen, maar dan nog geven de oortjes je veel bewegingsvrijheid voor als je naar het werk zou fietsen of pendelen met de trein,... Gezien het hoge gebruiksgemak zie ik niet in waarom sommige mensen deze oortjes voor recreatief gebruik links zouden laten liggen.

In het begin heb ik moeten zoeken om ze aangenaam en goed in mijn oren te krijgen, maar eens dit goed zat ben ik zeer tevreden van de Edifier TWS NB2. Eenvoudig in gebruik, goede kwaliteit en handige ANC. Ik ben er wel van overtuigd dat een over-ear hoofdtelefoon een betere ANC zou hebben maar voor mijn gebruik is dit meer dan voldoende. Ook de zeer lange batterijduur is een pluspunt. Een aanrader!

Heb jij ook een Edifier TWS NB2 (Zilver, Zwart)?

Dank voor je review. Ik heb de oortjes besteld, verwacht ze volgende week. Ik ken het merk van een gedrade Edifier headset. Ben erg benieuwd.