Lenovo Smart Clock met Google Assistent Lichtgrijs Review

SeatRider 23 augustus 2020, 936 views Product gekocht

Lenovo Smart Clock met Google Assistent Lichtgrijs

Onhandig product, niet in te zetten als wekkerradio.

Pluspunten

• Ziet er mooi uit
  • Scherm is scherp
  • USB laadpoort

Minpunten

• Loopt regelmatig vast
  • Kan niet met radio wekken
  • Spraakinterface is niet handig voor een wekkerradio

Kwaliteit Score: 2
Dit product trok mijn aandacht doordat de schermafbeeldingen impliceerden dat je hem als wekkerradio kunt inzetten. Dat blijkt nogal tegen te vallen; om de een of andere reden laat Google in het Nederlands dat niet toe, dus dan moet je hem in het Engels instellen, dan lukt het wel, maar dan is het moeilijk om NPO radio 1 in te stellen (dat wordt dan vaak BBC radio 1).

Daarnaast vind ik het een misser van jewelste dat je basale features (radio aan of uitzetten) niet met behulp van het touchscreen kunt bedienen. Alles moet via spraak, wat gewoon ronduit onhandig is als je 's ochtends vroeg even de radio zachtjes aan wilt zetten om wakker te worden.

En als laatste (maar dat kan exemplarisch zijn) liep die van mij regelmatig vast. Daar moet je op tijd achter komen, anders verslaap je je dus.

Het kan zijn dat e.e.a. verbetert met komende updates (vanuit Lenovo of Google Home) maar voor nu is het voor mij niet bruikbaar.

Heb jij ook een Lenovo Smart Clock met Google Assistent Lichtgrijs?

Je kan wel muziek je wekker zetten.