Asus GeForce 6600 256MB (AGP, DVI), N6600/TD/256MB Review

bits 9 augustus 2006, 1.538 views

Asus GeForce 6600 256MB (AGP, DVI), N6600/TD/256MB

Pluspunten

• Stil
  • Veel aansluitmogelijkheden
  • De extra pipes die erop zitten
  • De prijs

Minpunten

• Overclockbaarheid van het geheugen
  • Wordt warm wanneer overgeclocked

Drivers en compatibiliteit Score: 5
Op aanraden van de verkoper (toen ik de nieuwe pc wou kopen), heb ik deze gekocht, onder een sempron 3400+ @ 2.15 ghz (eerst 2.2), met 512 mb ram en 2 hd's, in een Sweex kast met 300W voeding. Eigenlijk ben ik er wel tevreden over, maar voor het iets zwaardere gamen zou ik toch een GT nemen. Maar met de 2 17" schermen die ik er nou op heb staan, mag ik niet klagen!

Zoals ik al zei: 1x analoog, 1x DVI en 1x tv-out (allemaal in gebruik), levert weinig problemen op, en het is ook erg handig als je aan het gamen bent, dan kan je namelijk zien wat mensen op MSN bijvoorbeeld allemaal typen.

De prestaties zijn dus goed, maar als je echt veel gamed, zou ik toch wat meer investeren en een GT kopen. Mooi helder beeld, alleen COD2 moet je toch op een wat lagere resolutie zetten, anders trekt hij het niet.

Ook heb ik hem nog overgeclocked, maar door mijn 2 schermen liep dat niet lekker, en heb ik hem uiteindelijk maar weer terug gezet, naar de standaard. Overclocken ging bij mij tot 425 core en 550 memory. Het geheugen bleef dus wat achter.

Op aanraden van een vriend, heb ik dmv RivaTuner de overige 4 pipelines unlocked, wat weer een hoop punten scheelt in 3dMark. Meer heb ik er niet aan gedaan/durven doen.

De drivers zijn gewoon goed, maar het is toch aan te raden om altijd de nieuwste van internet te downloaden. Veel opties, en nodig voor je double-screen opstelling.

Het fannetje is erg stil, maar ook erg klein, waardoor ik tijdens het gamen af en toe schrok van de temperatuur (double-screen...) en het spel ook even bleef hangen. Wat deed ik dus: Als een bezetene die kast open maken en beginnen te blazen!

De prijs is goed en laag, maar waar ik hem kocht was hij toch 30 euro duurder dan wat ik nou net hier op de site las...

Edit: Na de reacties op de laatste survey te hebben gelezen, heb ik besloten nog even mijn 3d-mark score te posten:

3D-Mark01 (GPU licht overgeclockt, CPU +10% dacht ik): 11623
3D-Mar03: ca 6000

Heb jij ook een Asus GeForce 6600 256MB (AGP, DVI), N6600/TD/256MB?

Nee, hij had eerst echt 4 pipes, en dmv RivaTuner heb ik hem 8 pipes laten gebruiken (of dat denken de pc en ik iig...)
Er staat niet echt iets, maar je moet ergens in RivaTuner (weet niet precies meer waar) gewoon 4 vakjes extra aanvinken, onder 4 andere
Je moet zowieso maar 1 vinkje aanzetten wil je pipes unlocken, want die dingen werken in quads (vieren). Verder heeft deze kaart inderdaad 4 pipelines omdat eht een NV43 chip is, een 6200 met SLI support dus.
maar het is een 6600 dus de extra 4 pipelines (totaal 8 ) zijn allemaal unlocked.
Misschien in jouw programma wel, maar in RivaTuner toch echt niet....
Dan zou ik dus, volgens jou, 32 pipelines gebruiken, waarvan zonder unlocking zelfs al 16... dat lijkt me toch een beetje vreemd. Everest zegt dat ik nu 8 pipes gebruik, dus dan geloof ik dat ik het toch goed gedaan heb.
Enne... sinds wanneer is een 6600 hetzelfde als een 6200 met SLI support :?
dit kan gewoon niet.je kan niet 4 vakjes aanvinken met RuvaTuner...want ze werken met quads :) ik weet niet wat je allemaal gedaan hebt maar zal wel :Z
het al dan niet kunnen unlocken verschilt per kaart
ook van hetzelfde merk en type
Voor zover ik weet heeft de 6600 8 pipes waarvan er 8 actief zijn....dus er velt niets te unlocken aan deze kaart.
Tenzij eht een modded 6200---> 6600 is natuurlijk .
een 6600LE had bij mijn weten ook 4 pipes , of deze te unlocken zijn is iets anders
Extra pipelines? Kan je me vertellen van hoeveel naar hoeveel je bent gegaan? Ik heb namelijk dezelfde kaart en heb nog nooit iets kunnen vinden voor het pipelines unlocken.