LG 75UN85006LA Zwart

Specificaties 75" • Ultra HD • LCD • HDR • 1 tuner - Bekijk alle specificaties

LG 75UN85006LA Zwart Review

Devaqto 12 augustus 2020, laatste update op 12 april 2021, 748 views Product gekocht

LG 75UN85006LA Zwart

Helaas een miskoop van mij, ik had gehoopt dat LG het inmiddels wel in orde had gehad. Geen Dolby Atmos en geen eARC ondersteuning, want het werk niet.

Pluspunten

• Prima beeld
  • webOS
  • Minder weerkaatsing van OLED

Minpunten

• Problemen met eARC en andere apparatuur tot nieuwe firmware
  • Stroomkabel standaard en dus te kort
  • Stroomkabel niet eenvoudig los te koppelen
  • (e)ARC aansluiting zit aan de achterkant, dus je moet een 90 graden stekker hebben!
  • Geen aansluitingen aan de zijkant na ophangen
  • webOS nog steeds redelijk traag
  • Instellingen zijn beperkt

Dit is niet echt een review, maar grotendeels een waarschuwing voor de mensen die deze TV willen aanschaffen vanwege eARC en Dolby Atmos.

Ik heb deze TV aangeschaft omdat het om een nieuwe 2020 model ging met out-of-the-box eARC en Dolby Atmos ondersteuning, zodat mijn soundbar deze audio-filters kan afspelen.

DIT WERKT DUS NIET. Dolby Atmos en eARC/ARC werkt NIET bij deze TV. Getest met meerdere verschillende eARC compatible Dolby Atmos soundbars, het geluid werkt soms niet en valt soms weg. Meer info hierover in mijn topic:
LG TV met Q70R eARC audio problemen

Audio werkt alleen fatsoenlijk met PCM, dus dan vervallen alle audio technologieen en dus kwaliteit. En ja ik heb een HDMI 2.1 eARC kabel gebruikt.

Verder is het een waardeloze TV om op te hangen, hier is totaal niet bij nagedacht. Zie punten. Ik weet niet of alle TV fabrikanten zo zijn?

Ik heb met deze problemen contact opgenomen met LG, maar je verwacht het al; hier heb je helemaal niks aan.

Kortom, zoek je een TV voor je Dolby Atmos installatie? Of koop je hem voor de HDMI 2.1 eARC aansluiting? Laat deze links liggen, want dat gaat 'm niet worden.

UPDATE 12-04-2021: Na firmware 03.21.80 lijkt eARC volledig te werken met mijn Q70R Atmos soundbar. De review beoordeling is hierop aangepast.

Heb jij ook een LG 75UN85006LA Zwart?

Ik heb/had deze tv ook op het oog, de prijs is net gezakt naar 1199. Ik wil eigenlijk wel eARC.

Voor alle zekerheid één vraag: heb je wel ingang HDMI 3 gebruikt? Want ik zie net onder kenmerken staan: "eARC op HDMI 3"
Uiteraard, maar het werkt gewoon niet. Misschien ligt het wel aan mijn exemplaar, je kan het altijd nog proberen :)
Alles werkt hier bij mij gewoon hoor! Earc 120hz op mijn xbox series x alles aangevinkt, mijn sonos arc geeft oom atmos aan.

Wellicht had jij echt een kapotte versie 😂
Bij mij werkt de ARC aansluiting ook gewoon prima.
Beetje triest om een TV slechts 1 ster te geven, omdat 1 van de vele opties op uw exemplaar toevallig niet werkt. Even contact met de winkel of LG om hen de kans te geven het probleem op te lossen, zou chiquer zijn.

Ik plaats hier zo wel een nieuwe review, om wat meer tegenwicht te geven aan de ene ster. Dat doet naar mijn mening totaal geen recht aan deze tv.
Och och hier komt weer iemand die even een accountje maakt op Tweakers en denkt dat die verstand van zaken heeft.

"Bij mij werkt de ARC aansluiting ook gewoon prima." ik heb het ook over eARC, dat is wat anders, wist je dat?

"omdat 1 van de vele opties op uw exemplaar toevallig niet werkt", kijk even bij de rest, er gaat meer mis.

"Ik plaats hier zo wel een nieuwe review" oke, zorg je wel even dat je wat technische kennis in huis hebt voordat je iemand anders afvalt? Dan check ik zo even jouw review ;)
Even een accountje aanmaakt...
Is al een behoorlijk oud account, maar oké.

Ja, ik weet dat eARC anders is dan ARC. Mijn Bose Soundbar beschikt ook over eARC en dat werkte dus prima, maar we ik heb de TV dan ook pas een week en dus direct de laatste firmware geinstalleerd.

Het is niet echt afvallen. Maar een enkele * geeft toch niet goed weer wat voor TV dit is.
Het ophangen vond ik dus zeer gemakkelijk. Er zitten wel degelijk aansluitingen aan de zijkant, maar misschien net niet diegene die jij nodig hebt. Ik heb sowieso ruimte achter mijn tv, door de wijze van constructie van de muur waar die aan hangt (hout/overkapping). Maar platte stekkers is toch niet zo heel gek. Snoer kort heb je gelijk in. Simpele stekker doos en het is opgelost. Zie ik trouwens erg vaak (ook bij veel duurdere tv's).

Goed om te zien dat het bij jou nu ook werkt !

Ben benieuwd wat je van mijn review vindt haha.
Ik ben zeer positief, maar ik laat dan ook de prijs/kwaliteit zeer zwaar wegen!

Uiteraard zijn er vele betere tv's, maar ik heb ze nog niet in deze prijsklasse gezien!
Ik ben eerlijk gezegd teleurgesteld in mijn premium OLED, sinds ik deze TV heb gezien.
Update: sinds de nieuwe firmware 03.21.80 werkt eARC met de Q70R zonder problemen, ik zal de review updaten :)