Q-Tec, 350W (ATX) Review

REDFISH 12 september 2006, 1.177 views

Q-Tec, 350W (ATX)

Pluspunten

• Goedkope voeding

Minpunten

• Goedkoop blijkt duurkoop in dit geval
  • Standaard uiterlijk
  • Hoog geluidsniveau
  • Lage efficiŽncy

Prestaties en stabiliteit Score: 3
Aansluitingen Score: 3
Uitrusting Score: 3
Koelvermogen Score: 3
Ik had deze voeding ook in een kast erbij zitten. De kast was gewoon mooi, de voeding interesseerde mij niet zoveel. Op zich deed hij goed zijn werk, alleen maakte de voeding altijd veel lawaai en kwam er ook de nodige warmte uit de achterkant van de kast, iets dat doet vermoeden dat de voeding niet al te efficiŽnt is. Ook is de voeding erg licht, en als je hem open maakt zie je dat de koellichamen erg klein zijn.

Deze voeding is dus al een tijdje geleden kapot gegaan door onbekende oorzaak. Zo hoog werd deze niet belast met 1 DVDrom, 1 CDRW, 1 HD, GF4MX en AMD 1800+. Ik heb nu tijdelijk weer een Qtec van iemand in mijn pc zitten, maar ik zou deze voeding niet aanraden. Ook kan ik nu iets meer zeggen over de aansluitmogelijkheden. De kabels zijn VEEL te kort voor een big tower. Volgens mij zitten de molex connectoren nog geen 20 cm van de voeding af. Ik kan daarom mijn cd spelers niet eens aansluiten omdat er ook nog een molex helemaal omlaag moet naar de agp videokaart. Wel zitten er 2 floppy power connectors op, wat op zich wel okay is, kun je je livedrive ook nog aansluiten.

Voltages op mijn 2400+ met 6600GT AGP 2x160GB IBM en 1.5GB RAM zijn redelijk/matig te noemen. Zelfs ZONDER aangesloten audigy drive, en 2 optische drives.

3.3V - 3.23V
5V - 4.73V
12V - 12.22V

Heb jij ook een Q-Tec, 350W (ATX)?

"Ook is de voeding erg licht, en als je hem open maakt zie je dat de koellichamen erg klein zijn."
Het gewicht van een voeding heeft weinig te maken met het feit of de koellichamen groot of klein zijn. Het meeste gewicht gaat zitten in (goede) componenten. Een goede transformator, goede condensatoren en transistoren. Het gewicht van een simpel koellichaampje is verwaarloosbaar tov goede componenten :)
Het is dan ook een goed teken als een voeding zwaar is :).
Nou ja, als de voeding zwaar is weet je nog niks over de kwaliteit, maar als de voeding licht is kan je WEL iets over de kwaliteit zeggen. Dus licht = crap, bij zwaar is het mogelijk goed :)
* The__Virus agrees with hierboven :P

Die voedingen hebben ook een efficiŽntie van niks. Zag een keer een review (voor de gein) van de 550 Watter Gold Dual fan ofzo en bij volledige belasting werd ie enorm heet, verbruikte 1,1kW en plofte daarna uit elkaar. Kan me niet voorstellen dat iemand zoiets in zijn computer wil hebben :X.
het was een 650 watter en het was een triple fan hoor .
verder is alles wat je zegt juist
Niet echt een heel erg duidelijke survey. Het is de bedoeling dat je elk puntwaar je punten voor geeft apart beschrijft en beargumenteerd. Ook moet je je plus en minpunten beargumenteren. Waarom is goedkoop duurkoop in dit geval?
Het is en blijft een B Merk voeding.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd in samernwerking met welke onderdelen je deze voeding gebruikt. :?

Er gaan topic's over rond dat deze voedingen bij intensief gebruik doorbranden.
Je kunt niet vaak genoeg horen dat je voeding een heel erg belangrijk onderdeel van je pc is.

Want zoals je hier zelf zegt :
De kast was gewoon mooi, de voeding interesseerde mij niet zoveel.

Dat staat vaak op zich .
Je voeding zo wel degelijk wat uit moeten maken,tenzij je ieder jaar of korter nieuwe onderdelen wilt gaan kopen.

Voor een paar tientjes meer heb je een voeding die gewoon heel erg goed is.
Want de kast kan wel mooi zijn als je voeding niet goed gaat werken dan zul je daar ook niet zoveel plezier van gaan beleven. ;)