Specificaties Inkjet printer (Kleur) - Bekijk alle specificaties

Epson Stylus Photo R2400 (A3, USB & FireWire) Review

vogel13 14 april 2006, 1.418 views

Epson Stylus Photo R2400 (A3, USB & FireWire)

Pluspunten

• . Afdrukmogelijkheden: van klein tot A3+ (32,9cm breed en onbeperkte lengte)
  • . Fantastische kleuren
  • . Levensduur print
  • . Degelijke constructie en mooie vormgeving
  • . Weinig geluid
  • . Meegeleverde software, oa Adobe Photoshop Elements
  • . Veel extra info/uitleg te vinden op de Epson website

Minpunten

• . USB aansuitkabel niet standaard meegeleverd
  • . Inkt kosten zijn bij gebruik van de Epson cartidges: hoog (te ondervangen door andere inktcartridges of installatie van een CIS= Continuous Ink System)

Inktverbruik Score: 3
Muziekweergave Score: 5
Afdruksnelheid Score: 5
Drivers en stabiliteit Score: 5
Na een lange zoektocht naar een geschikte A3 printer ben ik eindelijk overgegaan tot de aanschaf van deze Epson R2400.
Om op voorhand gebruikersinfo te verzamelen heb ik eerst twee Yahoo groepen over deze printer opgericht.
Een engelstalige wereldwijde groep: http://groups.yahoo.com/group/Epson-R2400/
En een nederlandstalige:

Op basis van die binnenkomende gegevens en gebruikerservaringen over andere A3 printers kwam ik tot mijn besluit om de R2400 aan te schaffen.

Ik heb 'm via internet besteld bij foto ten Velde in Holten, 744 incl de usb aansluitkabel, die er standaard niet bij zit.
Het installeren verliep probleemloos.
Ik druk hoofdzakelijk af op canvas-fotolinnen op rol.
Dat werkt met de bijgeleverde rolhouders probleemloos.
Er zitten weinig toeters en bellen op deze printer, hij is degelijk gebouwd en de meegeleverde handleiding op cd-rom is zeer uitgebreid.
Ik heb 'm nu een week in bezit en ben er zeer tevreden over.

Heb jij ook een Epson Stylus Photo R2400 (A3, USB & FireWire)?