Archos AV500, 30GB (USB 2.0, LCD) Review

Garyu 13 april 2006, 294 views

Archos AV500, 30GB (USB 2.0, LCD)

Pluspunten

• Veelzijdig
  • Beeldkwaliteit
  • Direct van TV/Video opnemen
  • USB-Host controller

Minpunten

• bediening is niet intuitief, veel onduidelijke knopjes
  • geen mobiele video-overdracht

Het apparaat is erg veelzijdig en de beeldkwaliteit is top, vergelijkbaar met een Playstation Portable, of beter. Helaas is de interface wat moeilijk te bedienen, maar de features zijn verder prima te noemen: je kan direct van TV opnemen, en dat dan portable weer afspelen. Ook mp3s afspelen gaat natuurlijk verder zonder problemen.

Helaas heb je wel een extra apparaatje, de "Archos TV Pod" (wel meegeleverd), nodig om dingen vanaf je TV naar de AV500 te krijgen. Dit is weer enorm balen voor mij, want ik wilde eigenlijk direct vanaf een videocamera mobiel mijn videos op de Archos weer kunnen geven, en dat gaat niet: je hebt er de TVPod voor nodig, die netstroom nodig heeft :X. De AV500 heeft wel een AV-in-poort (jack), maar die werkt alleen samen met de TVPod en niet algemeen.

Heb jij ook een Archos AV500, 30GB (USB 2.0, LCD)?