AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed

Specificaties AM4 socket • Hexa (6) core @ 3,6GHz-4,2GHz - Bekijk alle specificaties

AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed Review

Maarten682 27 juli 2020, laatste update op 27 juli 2020, 1.412 views Product gekocht

AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed

Super cpu, goede snelheden haalbaar met nieuwe productie exemplaren. Veel waar voor je geld.

Pluspunten

• Aanzienlijk sneller dan specs op de doos doen geloven

Minpunten

• Stock cooler

Top chippie! De productie van deze modelletjes is inmiddels zo verfijnd dat je er zonder al te veel moeite aanzienlijk hogere snelheden uit kan knijpen dan uit oudere exemplaren. AMD heeft dit ook door en verkoopt nu vrijwel identieke processors met fancy 'X'of 'XT' suffix maar met wat tweaken en een klein beetje geluk kun je vergelijkbare en soms betere resultaten krijgen uit je normale 3600.

Mijn exemplaar loopt stabiel 4,5Ghz all-core (weliswaar met vrij absurde instellingen maar toch leuk voor internet punten) en met minder extreme instellingen heerlijk koel op 4.3Ghz all-core. Stock koeler is kwalitatief uitermate teleurstellend (blokje aluminium met fan die een zeer geloofwaardige koffiemolen imitatie doet) dus box koeler blijft zoals de naam al doet vermoeden het beste gewoon in de box. Jammer dat boxed uitvoeringen goedkoper zijn dan tray, nog een blok metaal voor de onderdelen la. Ik heb een oud aluminium 120mm AIO koelertje hergebruikt en dit is voldoende om mijn 4.3 overclock onder volle last onder de 65 celcius te houden (Asrock b550m pro4 + crucial 3600cl16).

Aanradertje! Met standaard PBO instelling al vrij aardig maar als je een half uurtje met ryzen master speelt op manual is er makkelijk meer uit the halen. Wel je behaalde resultaten even met t handje in de bios zetten, ryzen master kan de instellingen zelf niet automatisch toepassen wanneer je je machine opstart.

Heb jij ook een AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed?

Meer advertenties

Heb zelf de 3600X met een Asrock B450M-Pro en ben er uitermate tevreden mee. Kwam van een 4770K = ook ok maar wel een heethoofd.

[Reactie gewijzigd door bgttje op 27 juli 2020 22:38]

Ik heb de b450m ook nog overwogen maar uiteindelijk toch maar de gok voor de duurdere 550 genomen ivm betere layout voor mijn systeem.
Is jouw 3600X nog een beetje te overclocken?
Overklokken = te weinig om interessant te zijn. Toen ik het B450M moederbord kocht was er nog geen 550 chip. Ff kijken hoe die 4000 chips t doen en of het zin heeft mn 2400G te vervangen.